درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

خانم های بخوانند: بزرگ کردن سینه کاری درست یا غلط؟

مهسا محمدی | يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

عمل جراحی بزرگ کردن سینه با استفاده از ایمپلنتهای پستان یا تزریق چربی به منظور افزایش سایز سینه و یا بازگرداندن حجم از دست رفته سینه طی کاهش وزن به خصوص پس از زایمان انجام می‌شود. بزرگ کردن سینه بالینی، ماموپلاستی تقویتی نیز نامیده می‌شود. افزایش سایز سینه می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس فرد و احساس رضایت بیشتر او از اندام خود کمک کند. پروتز کردن سینه ممکن است برای بازسازی پستان پس از ماستکتومی یا آسیب بافتی نیز استفاده شود. بزرگ کردن سینه‌ها ممکن است تا حدی منجر به افتادگی آن شود که در این صورت نیاز به جراحی دیگری برای بالا بردن سینه‌ها نیاز خواهد داشت. جراحی لازم همزمان یا پس از مدتی از جراحی اول به شکل جداگانه انجام خواهد شد. جراح پلاستیک به تصمیم‌گیری درباره‌ی لزوم انجام عمل جراحی دیگر بر روی سینه کمک خواهد کرد. جراحی بزرگ کردن سینه دارای سابقه طولانی است و جزء اعمال جراحی مؤفق در کسب رضایت زنان محسوب می‌‌‌شود تا به تناسب و زیبایی اندام خود بازگردند.

به طور متوسط هزینه‌ ی عمل جراحی بزرگ کردن سینه می‌تواند در افراد مختلف با توجه به شرایط بدن آن‌ها و نوع عمل و ایمپلنتی که در نظر گرفته‌اند متفاوت باشد. متوسط هزینه‌ی جراحی سینه بسته به هزینه‌ی انجام بی‌هوشی، تجهیزات اتاق عمل و تسهیلات مرکز مربوطه، هزینه‌ی آزمایش‌ها، لباس مخصوص بعد از عمل، نسخه‌های دارویی و هزینه‌ی دستمزد جراح متغیر خواهد بود. با این حال باید در نظر داشت که در جراحی زیبایی سینه علی رغم هزینه‌هایی که وجود دارد، نباید به سبب هزینه کمتر از کیفیت کار با انتخاب جراحان کم‌تجربه و کم ‌مهارت کاست. تبحر پزشک در عمل جراحی مهم‌ترین نکته‌ای است که در این اعمال جراحی باید به آن دقت کرد. با توجه به محسوب شدن پروتز سینه در دسته جراحی‌های زیبایی احتمالاً هر بیمه‌ای هزینه های آن را پوشش نخواهد داد. بهتر است قبل از احتساب بیمه برای پرداخت هزینه‌های آن با بیمه‌ی درمانی خود مشورت کنید.
دست زدن به جراحی پروتز سینه برای افزایش سایز سینه یک انتخاب کاملاً شخصی است که هر فردی فقط خود به تنهایی می‌تواند درباره‌ی آن تصمیم بگیرد. احتمالاً با داشتن سینه‌های بزرگ‌تر جوان‌تر و خوش اندام‌تر به نظر می‌رسید و با جراحی بزرگ کردن سینه برای طولانی مدت می‌توانید این اعتماد به نفس را حفظ کنید. ولی این جراحی به دلیل نیاز به پیگیری و احتمال جابه‌جایی یا نیاز به تعویض می‌تواند کمی پردردسر باشد.
با این حال این جراحی نیز همانند اعمال جراحی دیگر نیازمند شرایط اولیه‌ای است که در آن صورت می‌توان کاندید مناسبی برای آن شد. شرایط لازم عبارت است از:

  • فرد باید از سلامت جسمی برخوردار باشد؛
  • از نتایج جراحی سینه خود انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشد؛
  • دلیل فرد برای تن دادن به جراحی باید منطقی بوده و واقعاً از کوچکی سینه‌های خود ناراضی باشد؛
  • از تغییر شکل ظاهری سینه بعد از زایمان یا تغییر حجم آن پس از کاهش وزن یا افزایش سن ناراضی و نگران باشد؛
  • سینه‌ها نامتقارن و توخالی داشته باشد.

بهترین کاندیدهای عمل جراحی بزرگ کردن سینه زنانی هستند که از لحاظ جسمی و روانی سالم و از نتایج عمل سینه خود انتظارات واقع بینانه دارند. به طور معمول در جراحی ایمپلنت سینه یک یا هر دو پستان به صورت یکسان و قرینه تغییر سایز می‌دهند. برای تصمیم‌گیری بهتر برخی پزشکان با طراحی نرم‌افزاریِ سینه پس از عمل، فرد را با واقعیت بعد از عمل خود بیشتر آشنا می‌کنند تا راحت تر انتظارات خود را با نتایج احتمالی بسنجند.

ایمپلنت پستان

در زمان انتخاب نوع پروتز سینه باید به جنس و کیفیت مطلوب و حداکثر طول عمر آن دقت کرد. زیرا پروتز لباس نیست که به راحتی بتوان آن را تعویض نمود. بنابراین بیشترین طول عمر یک گزینه‌ی مهم در انتخاب پروتز است. با این حال و با وجود رعایت تمام نکات ایمنی ممکن است ایمپلنت سینه نیاز به تعویض پیدا کند. در هر صورت مراجعه به پزشک جراح برای انجام معاینات پیگیری سالانه به سبب بررسی جایگاه پروتز و سلامت پستان یک امر ضروری است. با گذشت زمان و با توجه به پیری، نوسانات وزن و عوامل هورمونی این این احتمال وجود دارد تا سینه جراحی شده نیز دچار افت یا تغییر شکل شود. اگر پس از گذشت یک دوره یک ساله از عمل سینه از تغییرات صورت گرفته بر روی سینه خود ناراضی شدید، می‌توانید با نظر پزشک خود با انجام یک عمل لیفت پستان یا جراحی ترمیمی به زیبایی اندام قبلی خود بازگردید.

انواع ایمپلنت‌های بزرگ کننده پستان

ایمپلنت‌ها انواع مختلفی دارند که هریک نسبت به دیگری معایب و مزایای خود را دارد. بیشتر ایمپلنت‌های مصرفی در جراحی بزرگ کردن سینه عبارت است از:
کاشت سینه شور
در کاشت سینه شور با کمک آب نمک استریل سینه را برجسته و بزرگ می‌کنند. با نشت و پارگی پوسته‌ی ایمپلنت، ماده‌ی سالین خارج خواهد شد و ماده‌ی شور جذب بدن می‌شود و به طور طبیعی از بدن خارج می‌گردد. کاشت سینه شور دارای شکل یکنواخت و با ثبات و استحکام است که برای بزرگ کردن سینه در زنان 18 سال یا مسن‌تر مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.
کاشت سینه سیلیکونی
در کاشت سینه سیلیکون پروتز مورد نظر حاوی ژل سیلیکونی است. ژل می‌تواند در فرد احساسی شبیه به بافت پستان طبیعی ایجاد کند. در صورت نشت و پارگی پروتز سیلیکونی، ژل ممکن است در داخل پوسته ایمپلنت باقی بماند یا درون بافت پستان پخش شود. معمولاً ایمپلنت‌های حاوی ژل سیلیکون افت نمی‌کنند. در صورت انتخاب پروتز سیلیکونی نیاز به ویزیت‌های منظم و بازدید جراح پلاستیک از کارکرد صحیح ایمپلنت وجود دارد. پزشک می‌تواند با سونوگرافی یا MRI وضعیت ایمپلنت‌های پستان را ارزیابی کند. کاشت سینه سیلیکونی برای بزرگ کردن سینه در زنان 22 سال یا بیشتر مورد تأیید سازمان غذا و دارو است. هیچ ارتباطی بین ایمپلنت ژل سیلیکونی سینه و بیماری‌های بافت همبند، سرطان پستان یا مشکلات باروری پیدا نشده است.
کاشت سینه چسبنده
ایمپلنت فرم پایدار و چسبنده در صورت نشت و پارگی نیز شکل ظاهری خود را حفظ می‌کنند. قوام ژل سیلیکون در داخل این ایمپلنت ضخیم‌تر از ژل ایمپلنت سیلیکونی سنتی است. این ایمپلنت‌ها محکم‌تر از ایمپلنت‌های سنتی هستند و تصور می‌شود که کمتر احتمال دارد دچار پارگی شوند. این ایمپلنت‌ها به صورت مخروطی رو به بالا هستند و به همین دلیل در صورت جا به جایی و چرخش منجر به ظاهر غیر متعارفی در سینه خواهند شد. برای قرار دادن ایمپلنت چسبنده نیاز به یک برش اضافی دیگر در پوست هست.
کاشت سینه گرد
کاشت سینه گرد یک فرم با ثبات از ایمپلنت‌هاست که شکل یکسان آن در تمام نقاط منجر به ایجاد یک ویژگی عالی در آن شده است بدین صورت که چرخش تغییر و نگرانی‌ای در ظاهر سینه ایجاد نخواهد کرد.
کاشت سینه صاف
ایمپلنت سینه صاف بسیار نرم است و می‌تواند به صورت جیبی در سینه کار گذاشته شود. این ایمپلنت صاف ممکن است برخی از ناهمواری قابل لمس و یا قابل مشاهده ایجاد کند.
ایمپلنت‌های بافت پستان
ایمپلنت‌های بافت پستان با احتمال کمتری دچار حرکت و چرخش در پستان و بافت اطراف آن خواهند شد و یکی از مزیت‌های آن بر انواع دیگر ایمپلنت‌ها، خطر کمتر ایجاد بافت اضافه در محل برش است.
گاهی اوقات تولید‌کنندگان ایمپلنت سبک‌های جدیدی از انواع ایمپلنت‌های پستان را معرفی می‌کنند که می‌تواند خارج از دسته‌های نام برده شده قرار گیرند. با این حال کیفیت مهم‌ترین گزینه انتخاب ایمپلینت است.

مشاوره قبل از جراحی بزرگ کردن سینه

پزشک جراح قبل از اقدام به جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه سطح انتظارات فرد را در کنار گرفتن اطلاعاتی از سبک زندگی و سوابق پزشکی او با پرسیدن سؤالاتی از این قبیل می‌سنجد:

  • چرا می‌خواهید عمل بزرگی سینه انجام دهید و نتیجه‌ی مورد انتظار شما چیست؟
  • آیا شرایط جسمی خاص، سوابق آلرژی و درمان‌های پزشکی قبلی دارید یا داشتید؟
  • آیا در حال حاضر دارو، ویتامین‌، مکمل‌ گیاهی، الکل یا دخانیات مصرف می‌کنید؟
  • آیا سابقه فردی یا خانوادگی از سرطان پستان دارید؟ نتایج حاصل از ماموگرافی و یا نمونه‌برداری قبلی خود را ارائه دهید.

جراح پلاستیک همچنین با درخواست آزمایش‌ها و انجام معایناتی وضعیت جسمی و دادن مشاوره آمادگی فرد را برای جراحی بدین صورت بررسی می‌کند:

  • ارزیابی وضعیت سلامت عمومی فرد و عوامل خطر از پیش موجود؛
  • اندازه‌گیری دقیق سینه و بررسی شکل ظاهری، کیفیت پوست، و محل نوک سینه؛
  • پشنهاد گزینه‌های درمانی خود بر اساس وضعیت فرد؛
  • بحث در مورد نتایج احتمالی جراحی بزرگ کردن سینه و هر گونه خطر و عارضه بالقوه آن؛
  • آزمایش خون کنترلی قبل از عمل؛
  • ماموگرافی پایه قبل از عمل جراحی؛
  • تجویز برخی از داروها قبل از عمل و یا تنظیم یا تعویض داروهای مصرفی فعلی؛
  • منع استعمال سیگار حداقل از شش هفته قبل از عمل جراحی؛
  • هیدراتاسیون قبل و بعد از عمل جراحی؛
  • اجتناب از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی خاص افزایش‌دهنده خونریزی.

عمل جراحی بزرگ کردن سینه ممکن است در یک مرکز معتبر جراحی سرپایی یا بیمارستان انجام شود. اگر عمل جراحی سینه خود را به صورت سرپایی انجام می‌دهید، حتماً از کسی بخواهید شما را در این روند حداقل تا حداقل شب اول بعد از عمل جراحی همراهی کند.
در صورتی که قصد بارداری در آینده را دارید حتماً پزشک جراح خود را از این مسئله مطلع کنید زیرا بارداری می‌تواند بر ظاهر سینه اثر بگذارد. هیچ مدرکی وجود ندارد تا نشان دهد ایمپلنت سینه بارداری و توانایی شیردهی را تحت تأثیر قرار خواهد. اما باید سؤالات خود را در این زمینه با پزشک خود مطرح کنید.
داشتن اضطراب از عمل و نتایج آن به دلیل اینکه بحث زیبایی جای حساسی چون سینه مطرح است، کاملاً طبیعی خواهد بود. اما درک تمام جنبه‌های جراحی بزرگ کردن سینه بسیار مهم است که با پرسیدن سؤالاتی که لیستی از آن را برای شما تهیه کردیم میسر خواهد شد. این سؤالات عبارت‌اند از:
آیا پزشک دوره‌های جراحی پلاستیک سینه را گذرانده است؟
جراحی پلاستیک شما چند سال سابقه کار در این زمینه دارند؟
بیمارستان یا مرکز جراحی چه تسهیلاتی دارد؟
آیا من کاندید خوبی برای جراحی بزرگ کردن سینه هستم؟
نتایج قابل انتظار جراحی چیست؟
عمل جراحی بزرگ کردن سینه کجا و چگونه است؟
چه شکل و سایز، محل برش و نوع ایمپلنتی برای من توصیه می‌شود؟
مدت لازم برای بهبودی چه ‌قدر است و چه کارهایی به بهبود سریع‌تر بعد از عمل کمک می‌کند؟
خطرات و عوارض مرتبط با روش انتخابی من چیست؟
احتمال نیاز به تکرار اعمال جراحی ایمپلنت اضافی در طول عمر من چه قدر است؟
آیا پروتز توانایی شیردهی من را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟
پس از زایمان و پس از دوران شیردهی پروتز دچار چه تغییراتی خواهد شد؟
در صورت عدم رضایت از نتیجه عمل خود چه راه درمانی دارم؟
آیا امکان برداشت و حذف ایمپلنت در آینده وجود دارد؟

روش جراحی پروتز سینه

یکی از روش‌های بزرگ کردن سینه با کمک پروتز است که یک الی دو ساعت بسته به همراه بودن یا نبودن با اعمال جراحی هم‌زمان دیگر طول می‌کشد. برای ایمنی بیمار در طول عمل جراحی، از مانیتور‌های مختلف برای بررسی ضربان قلب، فشار خون، نبض و میزان اکسیژن موجود در خون استفاده می‌شود. مراحل جراحی بزرگ کردن سینه عبارت است از:
مرحله اول ـ بی‌هوشی
داروهای بی‌حسی، بی‌هوشی و کاهنده‌ی درد برای راحتی فرد طی عمل جراحی تجویز می‌شود. این داروها بیشتر شامل آرام‌بخش داخل وریدی و بی‌هوشی عمومی است که پزشک متخصص بی‌هوشی با توجه به شرایط جسمی هر فرد مراجعه‌کننده، بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.
مرحله دوم ـ برش
به منظور کاهش دید زخم ناشی از برش در محل حساس سینه که از نقاط زیبایی زنان محسوب می‌شود، کم‌دیدترین ناحیه‌ی سینه برای برش انتخاب خواهد شد. برش را می توان در زیر پستان، اطراف هاله پستان و زیر بغل ایجاد کرد. البته قبل از جراحی می‌توانید با پزشک جراح خود در مورد محل برش گفت‌وگو کنید و با کمک او بهترین و مناسب‌ترین منطقه را انتخاب کنید. هر چند نوع ایمپلنت و پروتز انتخابی، درجه‌ی بزرگی مورد نظر و آناتومی بدن فرد نیز می‌تواند بر انتخاب محل برش اثر گذارد.
مرحله سوم ـ قرار دادن پروتز پستان
از محل برش ایجاد شده، پروتز سینه را به صورت جیبی درون محل جایگذاری می‌کنند. بسته به شرایطی پروتز در زیر ماهیچه‌های پستان، زیر عضله‌ی سینه‌ای یا به طور مستقیم در پشت بافت پستان و در طول عضله‌ی سینه قرار می‌گیرد. ایمپلنت زیر عضله‌‌ی سینه کمتر در شیردهی دخالت می‌کند. روش جاگذاری و موقعیت پروتز‌های سینه به نوع ایمپلنت، درجه بزرگی مورد نظر، آناتومی بدن فرد و توصیه‌ی جراح بستگی دارد.
مرحله چهارم ـ بستن برش
برش ایجاد شده بر روی سینه با بخیه‌ی لایه لایه در بافت‌های پستان، چسباندن پوست یا نوار جراحی بسته می‌شود. با گذشت زمان تا حدودی خطوط بر جای مانده از برش محو خواهد شد.

اقدامات مراقبتی پس از جراحی بزرگ کردن سینه

پس از انجام جراحی سینه فرد به شرطی به بهترین نتیجه از جراحی خود دست پیدا خواهد کرد که مراقبت‌های لازم پس از عمل را تحت نظارت پزشک خود و به دقت انجام دهد. سینه‌های جراحی شده با گاز استریل پانسمان شده و با یک سینه‌بند کشسان به منظور به حداقل رساندن تورم و التیام سریع‌تر زخم ناشی از جراحی حمایت می‌شوند. شما باید قادر به راه رفتن بدون کمک بلافاصله پس از عمل بزرگ کردن سینه باشید. راه رفتن چند دقیقه‌ای هر چند ساعت یک بار به منظور کاهش خطر تشکیل لخته خون در پاها بسیار مهم است.
معمولاً در صورت جراحی سرپایی فرد طی چند ساعت تحت نظر بودن ترخیص خواهد شد و مجاز به بازگشت به خانه است. قبل از ترک بیمارستان یا مرکز جراحی زیبایی دستورالعمل خاصی برای چگونگی مراقبت از سینه بعد از عمل جراحی، نسخه‌ی داروهای تجویزی مورد نیاز برای بهبود زخم و کاهش خطر ابتلا به عفونت و موعد مراجعه به جراح پلاستیک برای پیگیری روند بهبودی ارائه خواهد شد.
بسته به نظر پزشک، ممکن است فرد به پوشیدن سینه‌بند حمایتی به صورت 24 ساعته در طول هفته اول یا دو پس از عمل توصیه شود. تعویض به موقع و شست‌وشوی صحیح محل برش و مصرف پمادهای تجویزی از هر اقدام مراقبتی دیگری مهم‌تر است. هرچند فرد موظف است تمام دستورالعمل‌های توصیه شده را با دقت اجرا کند. پس از طی کردن دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی در همان 24 الی 48 ساعت ابتدایی فرد می‌تواند کم‌کم فعالیت روزمره خود را از سر گیرد و احتمالاً طی چند هفته‌ی بعدی جزء درد و ورم محدود ناراحتی دیگری را احساس نخواهد کرد. کمپرس یخ و استفاده از مسکن ضد درد به کاهش و کنترل درد کمک می‌کند. سینه‌های ممکن است به لمس حساس شود و فرد احساس گرما یا خارش در سطح پوست سینه کند. تغییر رنگ، قرمزی و کبودی بافت پستان به سرعت ناپدید می‌شود.
برای دو تا پنج روز ممکن است احساس سفتی و درد در منطقه قفسه سینه وجود داشته باشید. پس از یک الی هفت روز بعد از عمل جراحی اجازه دوش داده می‌شود. در صورت داشتن بخیه پس از یک هفته کشیده خواهد شد. فرد باید از بلند کردن، کشیدن یا هل دادن هر چیزی که باعث درد می‌شود، دوری کند و با محدودیت فعالیت شدید به خصوص در چرخاندن قسمت بالای بدن اصول ایمنی را رعایت کند. در واقع باید فعالیت فیزیکی بیش از حد را برای حداقل دو هفته اول بعد از عمل جراحی به حداقل برساند. برای زمان از سرگیری و آغاز ورزش و فعالیت‌های طبیعی انسانی بهتر است با جراح پلاستیک خود مشورت شود.

نتایج جراحی بزرگ کردن سینه

نتایج حاصل از جراحی بزرگ کردن سینه بلافاصله پس از اتمام جراحی قابل مشاهده خواهد بود. با گذشت زمان، تورم پس از جراحی فروکش می‌کند و خطوط برش محو خواهد شد. داشتن عکس‌هایی قبل از عمل برای مقایسه با تصاویر جدید سینه پس از عمل می‌تواند نقش به سزایی در تشخیص میزان تغییرات صورت گرفته داشته باشد. رعایت اصولی دستورالعمل پس از عمل جراحی و انجام به موقع ویزیت‌های پیگیری در دستیابی به نتایج مطلوب عمل سینه بسیار حائز اهمیت است.

خطرات جراحی بزرگ کردن سینه

تصمیم‌گیری درباره‌ی انجام عمل جراحی پلاستیک که یک روش سریع بزرگ کردن سینه محسوب می‌شود بسیار شخصی است و فرد وقتی باید آن را به عنوان راه‌حل مشکل خود انتخاب کند که منافع حاصل از آن ارزش خطرات و عوارض بالقوه احتمالی را داشته باشد. قبل از این عمل جراحی سینه یک رضایت نامه کتبی برای اطمینان از اقدام آگاهانه فرد برای جراحی با درک کامل و روشن از خطرات و عارضه‌های احتمالی و پذیرفتن آن تنظیم خواهد شد. خطرات ناشی از عمل جراحی بزرگ کردن سینه عبارتند از:
خطرات بی‌هوشی؛
خونریزی؛
عفونت؛
تغییراتی در نوک پستان؛
زخم پوست سینه؛
قرارگیری نادرست ایمپلنت؛
نشت یا پارگی ایمپلنت؛
تشکیل بافت اضافه در اطراف ایمپلنت؛
تجمع مایع و خون در زیر پوست؛
ایجاد چین و چروک بر روی پوست ناحیه ایمپلنت؛
عکس العمل‌های آلرژیتیک؛
درد مداوم سینه.
این امکان نیز وجود دارد که حضور ایمپلنت سینه مانع تشخیص زود هنگام سرطان پستان شود یا آن را به تأخیر اندازد. بهتر است قبل از امضای رضایت‌نامه‌ی جراحی به طور کامل در مورد تک تک این خطرات با پزشک خود بحث و گفت‌وگو کنید و تمام سؤالات خود را به طور مستقیم از جراح پلاستیک بپرسید. با این وجود ایمپلنت سینه سلامت پستان را مختل نمی‌کند. تا به امروز بررسی‌های دقیق انجام شده در تحقیقات علمی هیچ ارتباطی بین سینه و اختلال خود‌ایمنی یا سایر بیماری‌های سیستمیک پیدا نکرده است. با این حال ایمپلنت پستان یک جراحی تضمین شده تا آخر عمر نیست و ممکن است در آینده یک یا هر دو ایمپلنت سینه نیاز به جراحی مجدد تعویضی یا ترمیمی پیدا کند. بارداری، کاهش وزن و یائسگی ممکن است در طول دوره‌های زندگی فرد ظاهر سینه‌ی جراحی شده را تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که تحت جراحی افزایش سایز سینه قرار گرفتند به آزمایش‌های منظم سلامت سینه و ارزیابی شرایط ایمپلنت‌های پستان خود نیاز دارند.

روش بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

انتقال چربی یکی از روش‌های بزرگ کردن سینه است که اساساً با استفاده از لیپوساکشن چربی را از دیگر قسمت‌های بدن مانند ران، شکم و باسن برداشته و پس از یک روند آماده‌سازی و پالایش، سلول های چربی را به سینه تزریق می‌کنند. این گزینه برای زنانی که به دنبال افزایش نسبتاً کوچکی در اندازه پستان هستند و نتایج طبیعی را ترجیح می‌دهند، بهتر از سایر روش‌هاست. بافت‌های چربی از پیش گسترش یافته اجازه می‌دهد تا انتقال چربی سینه مؤفقیت‌آمیزتر باشد. انتقال چربی توانسته یک روش جایگزین مناسب برای پروتز سینه شود. در تکنیک‌های جدید حتی امکان دست‌یابی به سایز دو برابر اندازه پستان وجود دارد. البته این روش هنوز به اندازه ایمپلنت مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. علاوه بر اقدامات لازم دیگر جراحی برای بزرگ کردن سینه با استفاده از انتقال چربی ممکن است برای ایجاد آمادگی پوست و بافت سینه به پوشیدن سینه‌بند توصیه شوید. تزریق چربی سینه نیز با خطرات جراحی مخصوص به خود همراه است که شامل ایجاد کیست پستانی، عفونت، نکروز (مرگ) سلول‌های چربی و حتی پخش چربی انتقالی در گردش خون و بدن خواهد بود. این روش به طولانی اثری روش‌های ایمپلنت نیست زیرا بعد از مدتی چربی می‌تواند جذب بدن شود و سینه به حالت قبلی بازگردد.


  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی