درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

روش های سفت کردن سینه

مهسا محمدی | سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

اندازه و شکل سینه در در طول دوره‌های مختلف عمر تغییر می‌کند. در دوران بارداری سینه متورم و حجیم شده و پس از آن با کاهش وزن و از دست دادن چربی‌های اضافی کوچک می‌شود. این تغییرات در طول زندگی می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد و منجر به تضعیف بافت و در نهایت رباط نگه‌ دارنده سینه شود. سینه‌ها مرکز زیبایی اندام زنان محسوب می‌شوند. داشتن سینه‌های شل می‌تواند علاوه بر کاهش اعتماد به نفس زن با کاهش زیبایی اندام او در مقابل شریک جنسی منجر به آسیب‌های روحی و روانی و مشکلات زناشویی و اختلالات میل جنسی در فرد یا همسر او شود.

روش‌های سفت کردن سینه

علل شلی بافت سینه

سن عامل مهمی در کاهش استحکام بافت سینه است. اندازه سینه ارتباطی به شلی یا استحکام بافت آن ندارد، بلکه چگونگی نگه‌داری از این اندام‌های حساس در تمام طول عمر در ظاهر و زیبایی آن نقش خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان داده زنان هنگامی که به اواخر دهه‌ی سی زندگی خود می‌رسند، نشانه‌هایی از پیری زودرس را با شل شدن پوست بدن خود بروز می‌دهند. این اتفاق به ویژه در بافت سینه و به خصوص در زنانی که سابقه بارداری داشته‌اند، رخ می‌دهد. بافت سینه با شیردهی شل‌تر می‌شود. بنابراین پس از طی شدن دوران تغذیه کودک، سینه ثبات و استحکام و شکل زیبای خود را از دست خواهد داد. با این حال با انجام دقیق راه‌کارهایی می‌توان شدت آسیب بافتی را کنترل کرد.
برخی از بیماری‌ها نیز به تضعیف، شلی و افتادگی سینه منجر خواهند شد. سرطان پستان یا مشکلات تنفسی مانند سل می‌توانند با تضعیف قابل توجهی از سلول‌ها و ساختار ارگان‌های داخلی با کاهش پشتیبانی سینه منجر به تغییر شکل آن شوند. مصرف بیش از حد نیکوتین، الکل و نوشابه‌های گازدار نیز با پیری زودرس پوست و تضعیف ساختار سلولی همراه است، بنابراین احتمالاً کاهش مصرف این عوامل مخرب می‌تواند بهبود مثبتی در استحکام سینه داشته باشد.
در اغلب موارد تضعیف بافت سینه به صورت شل شدن آن ظاهر می‌شود. شل شدن بافت پستان نتیجه‌ی عادات غلط و عدم توجه به حفظ استحکام سینه است. سبک زندگی نادرست در هر دوره از زندگی زنان به خصوص دوران بارداری و شیردهی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر بافت‌های بدن به خصوص منطقه حساسی چون پستان‌ها بگذارد. وضعیت غلط قرارگیری بدن از جمله در حالت نشسته، راه رفتن، دویدن و حتی خواب می‌تواند با وارد کردن فشار بیش از حد به سینه‌ها منجر به از بین رفتن استحکام عضلانی آن و شل شدن بافت پستان شود. بسیاری از رفتارهای طبیعی و فعالیت‌های فیزیکی مخل استحکام سینه است. برخی از آنها غیر قابل اجتناب هستند، اما آگاهانه می‌توان آن‌ها را کنترل یا محدود کرد.


درمان‌های طبیعی خانگی برای سفت کردن سینه‌

بهترین راه برای به دست آوردن مجدد ثبات سینه‌ استفاده از یک درمان خانگی است. این درمان‌ها و اقدامات طبیعی بدون هیچ گونه عوارض جانبی بسیار مؤثر هستند و البته به مراتب ارزان‌تر می‌باشند. تعدادی از درمان‌های خانگی از جمله اصلاح وضعیت بدن، تغذیه مناسب، تمرینات منظم سینه، ماساژ روغن زیتون، ماساژ یخ، اسانس‌های گیاهی و روغن های ضروری در اشکال مختلف، ماسک خیار و تخم مرغ و دیگر انواع ماسک‌ها دارای خاصیت سفت‌ کنندگی در حفظ ثبات و استحکام سینه مفید هستند که در ادامه به تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم.

اصلاح وضعیت بدن

اولین گام برای به دست آوردن سینه‌های سفت و خوش‌ فرم اصلاح وضعیت بدن در حالت‌های مختلف است. همیشه باید از صاف قرار گرفتن پشت و شانه‌ها در حالت ایستاده، نشسته یا راه رفتن مطمئن شد. پایین انداختن شانه و گرد کردن پشت معمولاً علت اصلی شل شدن سینه‌ها است. حالت بدن هنگام خواب نیز بسیار مهم است زیرا انسان ساعات بسیاری از شبانه‌روز را در این حالت به سر می‌برد. نباید سنگینی بدن روی سینه‌ها افتد. تا جای ممکن بهتر است به پشت و درحالتی که سینه تحت فشار نیست خوابید. در هنگام دویدن یا راه رفتن باید با پوشیدن دو بند ورزشی یا سوتین مناسب از محکم بودن سینه‌ها و عدم حرکت بی‌مورد آن مطمئن شد.

تغذیه مناسب

تغذیه در داشتن یک جفت سینه سفت و زیبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پروتئین کافی در مواد غذایی مصرفی می‌تواند به مستحکم‌تر شدن عضلات بدن از جمله سینه‌ها کمک کند. مواد مغذی ضروری بدن مانند ویتامین‌ها، کلسیم و مواد معدنی با مصرف مقدار کافی گوجه‌فرنگی، کلم، گل کلم، کلم بروکلی و هویج تا حدودی تأمین می‌شود تا منجر به حفظ شادابی پوست شود. کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئینی و همچنین ترک سیگار و الکل نیز در استحکام بافت سینه مؤثر است.

ورزش سینه

یکی از بهترین راه‌های افزایش استحکام بافت سینه، انجام ورزش‌های مخصوص سینه از همان ابتدای بلوغ و جوانه زدن پستان است. به طور کلی ساده‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌های سینه‌ای می‌توانند به شکل دادن سینه و کاهش ذخایر چربی اضافی موجود در اطراف قفسه سینه کمک کنند. تمرین‌های ورزشی روزانه سینه بهترین درمان برای جلوگیری از تضعیف سینه است. حرکات ورزشی با دمبل یکی از این تمرین‌هاست. حرکات دست در ورزش شنا نیز به سفت شدن بافت سینه کمک می‌کند. ورزش شنا به مدت نیم تا یک ساعت روزانه به خوش فرمی سینه کمک بسیاری می‌کند. حرکات ورزشی دست و بازو نیز به خوبی بافت و عضلات سینه را قوی می‌کند. شنای سوئدی یکی از بهترین این ورزش‌هاست. بلند کردن وزنه همچنین می‌تواند عضلات سینه‌ای را تقویت کند. بلند کردن وزنه باید در سه مرحله انجام شود، وزنه ابتدا تا آرنج سپس در مرحله دوم کمی بالاتر و در نزدیکی شانه و در مرحله سوم برداشته و تا بالای سر برده شود. این حرکت باید حداقل 30 بار در روز انجام شود.
پوشیدن سینه‌بند مناسب
انتخاب صحیح و مناسب نوع و سایز سینه بند می‌تواند از تضعیف بافت سینه جلوگیری کند. در اغلب موارد استفاده غلط از سینه‌بند علت افتادگی سینه است. بنابراین، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای سفت کردن سینه به طور طبیعی، پوشیدن نوع مناسبی از سینه‌بند است که می‌تواند از بافت سینه حمایت کند. پوشیدن سوتین تنگ یا گشاد عاقلانه نیست، پس اطمینان از سایز مناسب سوتین موضوع با اهمیتی است. تغییر سوتین هر چند ماه یک بار نیز نباید فراموش شود، زیرا قابلیت ارتجاعی و سایز سینه‌بند پس از مدتی استفاده از بین رفته و کم می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود حداقل هر سه ماه یک بار سوتین خود را تعویض کنید.

 
یوگا برای سفت کردن سینه‌
برخی حرکات خاص یوگا می‌تواند برای متوقف کردن تضعیف پستان در هر سن و سالی مفید باشد. یوگا علاوه بر کمک به سفتی سینه می‌تواند از سلامت کلی بدن نیز حمایت کند. مزایای یوگا برای کل بدن از جمله نقش آن در افزایش انعطاف پذیری بدن به طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است. سبک‌های مختلف یوگا در نقاط مختلف بدن متمرکز است. کسانی که بر قسمت‌های بالای بدن شانه‌ها یا بازوها تمرکز دارند به شکل بهتری به استحکام بافت سینه دست می‌یابند
افزایش مصرف مایعات
با افزایش مصرف مایعات و آب روزانه‌ی خود می‌توان به طراوات و خاصیت الاستیک پوست کمک کرد. خاصیت آب در مرطوب‌کنند‌گی پوست می‌تواند در بهبود قدرت، کشش و ظاهر پوست سینه مفید باشد.
کاهش چربی اضافی بدن
گاهی اوقات سنگینی و چربی بیش از حد موجود در بافت سینه منجر به شلی و آویزان شدن آن خواهد شد که با کاهش وزن بدن به آرامی طی چند ماه این اجازه به پوست و بافت سینه داده می‌شود تا در عین حالی که ثبات خود را حفظ می‌کند، تغییر سایز داده و کوچک شود.
ماساژ سینه
ماساژ سینه می‌تواند در سفت شدن بافت سینه مؤثر باشد. ماساژ سینه با روغن حداقل 2 الی 3 بار در هفته منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین بهبود استحکام بافت آن خواهد شد. ماساژ با افزایش جریان خون در سطح پوست و بافت عضلانی به تحریک رشد ماهیچه سینه‌ای و بازسازی آن کمک می‌کند و در رسیدن به ظاهر زیباتر سینه‌ها نقش دارد. با این حال، مداومت در ماساژ سینه و انجام صحیح آن نیز در کسب نتایج بهتر مؤثر است. ماساژ را باید از پایه سینه‌ها و از بیرون به سمت داخل با حرکت دایره‌ای انجام داد. فشار دست حین ماساژ باید متوسط و نرم باشد. استفاده از روغن یا کرم می‌تواند به سهولت ماساژ کمک کند. هر یک از روغن و اسانس‌های مناسب ماساژ سینه شامل:

  • روغن زیتون: روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های در دسترس است که می‌تواند سفتی پوست و بافت را بالا ببرد. بنابراین سینه‌های خود را با روغن زیتون روزانه ماساژ دهید و طی چند هفته اثر آن را مشاهده کنید. ماساژ مداوم حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت 15 دقیقه لازم است. روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای استفاده طولانی‌مدت در ماساژ سینه پیشنهاد شده است.
  • دانه شنبلیله: دانه شنبلیله دارای خواص کمک‌کننده در رشد و سفتی بافت پستان است. ابتدا با استفاده از ¼ فنجان پودر شنبلیله و آب یک ماده‌ی خمیری تهیه می‌کنید. سپس سینه را به مدت 15 دقیقه و با این خمیر ماساژ می‌دهید و پس از پنج الی ده دقیقه آن را با آب می‌شویید. این کار می‌تواند یک درمان فوق العاده برای به دست آوردن سینه‌های زیبا با یک روش طبیعی باشد. البته انجام منظم آن در نتیجه گرفتن از این روش نقش به سزایی دارد.
  • روغن گیاهی: شما همچنین می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن دانه انگور یا روغن بادام برای ماساژ سینه‌های خود استفاده کنید. این روغن‌ها به تغذیه پوست نیز کمک خواهند کرد. روغن بادام باعث بهبود گردش خون می‌شود و از این طریق منجربه رشد عضلانی بافت سینه می‌شود.
  • کره درخت روغن قلم: یکی دیگر از مواد طبیعی مؤثر در سفت‌کنندگی سینه است. این ماده یک منبع غنی از ویتامین E است که به سفت شدن پوست سینه کمک می‌کند. کره درخت روغن قلم در جلوگیری از آسیب سلولی که ممکن است توسط رادیکال‌های آزاد ایجاد شود نیز نقش دارد. پیشنهاد می‌شود، سینه‌ها را به مدت 15 دقیقه با کره درخت روغن قلم به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. پس از گذشت ده دقیقه از اتمام ماساژ و جذب روغن آن‌‌ها را با آب بشویید و تمیز کنید. تجربه نشان داده با انجام این درمان سه بار در هفته نتایج خوبی به دست می‌آید.
  • پوست انار: این عنصر ضد پیری بسیار خوبی است که می‌تواند به جلوگیری از تضعیف بافت سینه و سفتی آن کمک کند. ابتدا باید یک خمیر چسبناک با استفاده از پوست انار له شده و روغن خردل تهیه کرد و هر شب قبل از خواب با استفاده از آن سینه را با حرکت دایره‌ای ماساژ داد. در روش دیگر می‌توان روغن را با پودر پوست انار مخلوط و آن را برای چند دقیقه گرم کرد. از روغن آن می‌توان تا زمان سرد شدن برای ماساژ استفاده کرد.
  • عصاره آلوئه ورا: آلوئه ورا به دلیل خواص طبیعی‌ای که در پیشگیری از چین و چروک پوست دارد، می‌تواند کمک ‌کند تا از شلی سینه خود خلاص شوید. آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان است که از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. ژل آلوئه ورا تازه را به مدت 10 دقیقه با حرکت دایره‌ای بر روی سینه ماساژ ‌دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید. روش دیگر برای استفاده از ژل آلوئه ورا گذاشتن مخلوط آن با عسل بر روی سینه است. پس از گذشت 15 دقیقه آن را با آب گرم شسته و سپس دوباره با آب سرد بشویید. هر یک از این درمان‌ها باید یک بار در هفته برای چند ماه انجام شود.
  • ماساژ یخ: ماساژ یخ برای جلوگیری از شلی سینه بسیار مفید و می‌تواند یکی دیگر از راه‌های مؤثر در به دست آوردن مجدد ثبات بافت سینه و نشاط بخشی آن باشد. اثر سرمای یخ باعث می‌شود تا بافت پستان محکم و سفت شود. ابتدا با دو تکه یخ سینه را چند دقیقه ماساژ دایره‌ای داده و سپس نیم ساعت به پشت دراز کشیده و استراحت می‌کنید. این درمان را سه بار در روز تکرار کنید.
  • روغن سویا: یکی از فواید روغن سویا اثر آن بر زیبایی سینه‌هاست. ماساژ دو تا سه بار در هفته سینه با 2 الی 3 قاشق از روغن سویا می‌تواند از شل شدن بافت پستان جلوگیری کند.
  • اسانس: اسانس سرو، اسانس رازیانه، اسانس سنبل هندی و اسانس نعناع برخی از اسانس‌هایی هستند که می‌توانند به افزایش استحکام بافت سینه تضعیف شده کمک کنند. ماساژ سینه با دو قطره از هریک از این روغن‌ها و اسانس‌ها می‌توانند کمی احساس سوزش نیز دهد. اما با این حال اثر بخشی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت.

ماسک سینه

  • تخم مرغ و پیاز: این ماسک سفت‌کننده پستان از سفیده تخم و پیاز تهیه می‌شود. ابتدا سفیده‌ی تخم مرغ را تا قوام خامه‌ای هم زده و سپس آن را بر روی سینه می‌مالید. ماسک باید تا حدود نیم ساعت الی چهل دقیقه بر روی محل باقی بماند. در مرحله‌ی بعدی پیاز را رنده کرده و آب آن را جدا نموده و با یک لیوان آب مخلوط می‌کنید و سینه‌ها را با آن می‌شویید.
  • خاک رس: خاک رس دارای مواد تشکیل‌دهنده طبیعی برای سفت کردن پوست است. خاک رس حاوی سیلیس، آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم است که از مواد معدنی مهم تشکیل شده و به سفت شدن پوست سینه کمک می‌کند. با قرار دادن خمیر چسبنده‌ی آب و خاک رس بر روی تمام قسمت‌های سینه و باقی گذاشتن آن تا زمانی که کاملاً خشک شود می‌توان از خاصیت سفت‌کنندگی آن بهره برد.
  • خیار و زرده تخم مرغ: این ماسک برای سفت کردن بافت سینه بسیار عالی است. این دو ماده تشکیل دهنده ماسک در کنار هم دارای خواص معجزه آسایی خواهند شد که به تقویت بافت پستان و ظاهر زیبای آن کمک می‌کند. زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی و مواد مغذی است. این دو ماده می‌توانند با تغذیه کافی عضلات زیرین به سفت شدن بافت کمک کنند. مخلوط پوره خیار، زرده تخم مرغ زا به صورت خمیر صاف برای مدت نیم ساعت بر روی سینه قرار داده و سپس آن را با آب سرد بشویید.
  • ماست و خیار: مخلوط ماست و خیار یک ماسک منحصر به فرد است. ابتدا خیار را رنده و آب آن را جدا می‌کنید و سپس نصف لیوان ماست را همراه با آب پیاز اضافه کرده و به آرامی روی سینه می‌مالید. اضافه کردن نیم فنجان عسل به آن نیز می‌تواند مؤثر باشد. پس از باقی ماندن ماسک به مدت نیم ساعت بر روی پوست و جذب مواد ناحیه را می‌شویید.
  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی