درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

لوله pvc برق - لوله upvc خم سرد

مهسا محمدی | چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر
لوله pvc برق تولیدی شرکت توان گستر با مشارکت گسترده در صنعت تولید لوله واتصالات pvc و upvc ، با ارائه تولیداتی در زمینه لوله pvc برق ، لوله های فاضلاب ، ناودانی و اتصالات pvc مشغول به فعالیت می باشد.
 مدیران این مجموعه تمام تلاش و تجربه خود را به کار گرفته اند تا محصولاتی مثل لوله pvc برق مورد اطمینان و با کیفیت مطلوب مطابق با استانداردهای ملی وبین المللی تولید نمایند و به پشتیبانی این همت و تلاش مداوم توانسته ایم رضایت خاطر مشتریان عزیزمان چه در داخل و چه خارج از کشور را به دست آوریم. 

  مزایای لوله های برق pvc 

1- مقاومت بالای این  لوله در برابر خوردگی

2- مقاومت بالای لوله ها ذر برابر آتش 3- انعطاف پذیری والاستیسیته بسیار بالای این لوله ها 4- مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اسید و بازها 5- وزن سبک و استحکام بالای لوله 6- مقاومت بالای این لوله در برابر ساییدگی 7- کمترین مقدار جذب آب 8- صیقلی بودن سطح لوله  

کاربرد کلی لوله های  pvc :

1- عبور کابلهای مخابراتی و برق توسط لوله پی وی سی
2- ایجاد شبکه های آبرسانی ( آب آشامیدنی ) توسط این لوله ها

3- انتقال آب برای مصارف کشاورزی 4- ایجاد شبکه فاضلاب شهری ، خانگی ، صنعتی 5- انتقال مواد شیمیایی نظیر اسید و باز 6- ناودانی 

تفاوت لوله برق  pvc و لوله برق upvc

تفاوت اصلی لوله pvc برق و لوله   UPVC ( یو پی وی سی این است که UPVC  حاوی فتالات یا BPA  است و این باعث می شود که ازآن بتوان برای انتقال آب استفاده نمود، و همچنین مقاومت آن در برابر آتش بیشتر بوده ، لذا ایمن تر است.

 از لوله پی وی سی pvc اغلب برای انتقال آبی که مورد شرب مردم قرار نمیگیرد استفاده می گردد ، همچنین از آن برای عایق کابل برق  (محافظت از کابل برق ) و یا انتقال کابل برق به صورت تو کار و یا روکار استفاده می شود.

 

مواد UPVC اغلب جایگزین چوب یا آهن در هنگام ساختن قاب های پنجره شده است و در سالهای اخیر در زمینه صنعت ساختمان موفقیتهای زیادی بدست آورده است . لوله های  UPVC ( یو پی وی سی ) همچنین جایگزین مناسبی برای لوله های ساخته شده از چدن و لوله کشی فاضلاب، و ناودان  شده اند .

 

بسیاری از مردم از پی وی سی به جای فلز استفاده می کنند ، زیرا این مواد بسیار ساده تر از آهن بریده می شوند و خیلی ساده تر به هم متصل می گردند .همچنین پی وی سی بسیار سخت بوده و در طول زمان مقاومت خود را از دست نمی دهد.

  یکی ازپرکاربرد ترین سیستم های لوله کشی در دنیا در حال حاضر استفاده از لوله های upvc ( یو پی وی سی با قابلیت خم سرد ) است ،  زیرا مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی ، قابلیت تحمل در دمای بالا و دمای  پایین ، نقطه تحمل بالا در برابر فشارهای مختلف ،  زمینه ساز این کاربرد شده است . همچنین امکان استفاده از روش خم سرد در فرآیند نصب این لوله ها در افزایش سرعت عمل نصب ، و جلوگیری از ایجاد ضایعات و مقرون به صرفه بودن به دلیل حذف بعضی از اتصالات نظیر زانویی اتصال دهنده کمک شایانی به اقتصاد پروژه ها نموده است . لوله های یوپی وی سی انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوله های پی وی سی معمولی دارند ،  اما برگشت پذیری به چرخه تولید آنها بیشتر است .   

 رزین پی وی سی برای اولین بار باید با مواد افزودنی و تغییر شکل دهنده به منظور ایجاد ترکیب وینیل مورد استفاده در تولید محصولات مختلف  ، ترکیب شود. با توجه به استحکام بالای آن، این ترکیب می تواند حالات مختلفی را از طریق پرس کردن ، قطع و شکل دادن به آن تجربه کند .

 

 مکمل های شناخته شده به عنوان روان کننده در ترکیب با مخلوط  ، برای بهبود انعطاف پذیری لوله های  پی وی سی و کمک به آن در طی مرحله  پرس اضافه می گردد.

 

نگرانی هنوز در مورد ایمنی مواد پلاستیکی ، با توجه به حضور فتالات و BPA  موجود درمواد افزودنی وجود دارد ، با این وجود گزارشاتی درباره اثرات سوء بر سلامت از در معرض قرارگرفتن و حین فرایند تولید ،  توسط تعدادی از سازمان ها از جمله EPA  و FDA تنظیم شده است . 

 

در پاسخ به این نگرانی ها، سازندگان وینیل در حال حاضربا ارائه محصولات upvc به عنوان یک جایگزین مناسب و به عنوان محصولی که در آن از مواد پلاستیکی استفاده نمی شود، را ارائه کرده اند.

 

لوله pvc برق به عنوان جایگزینی برای لوله های مس و آلومینیوم استفاده می شود و در خطوط فاضلاب، سیستم های آبیاری و سیستم های گردش استخر مورد استفاده قرارمی گیرد ، اما لوله های upvc به جای اکثر لوله های پلاستیکی در جهان می تواند مورد استفاده واقع شود.

 

این لوله ها در برابر فرسایش شیمیایی بسیار مقاوم هستند و با دیواره داخلی نرم و صافی که دارند، انتقال آب در درون خود را بسیار سهل می سازند. این لوله ها فوق العاده سفت ، قوی و مقرون به صرفه هستند و به همین علت است که برای خطوط فاضلاب و لوله های فاضلاب بیرونی نیز استفاده می شوند.

 

با کلیه تعاریف و مقایسه ها ، در کشور آمریکا هنوزلوله کشی با لوله های pvc   پرکاربردتر و با اقبال بیشتری نسبت به لوله pvc برق مواجه شده است ، اما در آینده نه چندان دور شاهد جایگزینی بیشتر لوله های یو پی وی سی و پی وی سی خواهیم بود

 

لوله pvc برق
  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی