درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

بهترین سایز پروتز سینه

مهسا محمدی | چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

اکثر خانمها یی که جهت بزرگ کردن سینه با پروتز مراجعه می کنند به یکی از دو دسته زیر تعلق دارند :
post partom atrophy 1 . خانمهای میانسال که متعاقب حاملگی و شیر دهی دچار (تحلیل سینه ها بعد از زایمان) شده اند که اغلب معتقدند تنها زمانی که از شکل و ظاهر سینه هایشان راضی بوده اند هنگام حاملگی بوده است.2.خانمهای جوانتر که سینه هایشان هرگز به طور کامل رشد نکرده است.
1. در بسیاری موارد خانمی که جهت گذاشتن پروتز مراجعه می کند به دنبال سینه ای با اندازه بزرگتر از نرمال است و باید به این افراد تذکر داد که سایز پروتز و وزن آن و احتمال افتادگی سینه (پتوز) در سالهای آینده با هم ارتباطی مستقیم و تصاعدی دارند به این معنا که وقتی برای یک خانم با جثه متوسط ( قد160 تا 170 ) از پروتزهای بالای300cc استفاده شود .
وزن پروتز روی پوست یک فشار ثابت و دائمی برقرار میکند که سبب پایین آمدن سینه ها در طول سالیان خواهد شد و میزان سرعت نزول ارتباط تصاعدی با وزن دارد برای مثال یک پروتز 500ccچهار برابر سریعتر وبیشتر ازیک پروتز300ccو دو برابریک پروتز 400ccسبب افتاده گی ونزول سینه ها می گردد.
البته باید توجه داشت که مسئله نزول سینه ها با پروتز سنگین یک مشکل چند بعدی است که تا حد زیادی بستگی به کیفیت پوست و میزان نسج طبیعی و نحوه مراقبت سینه نیز دارد.افراد با پوست های نازک وترک خورده به دلیل حاملگی های متعدد و نسج چربی تحلیل توصیه وتاکید 300cc رفته در این زمینه مستعد تر هستند،در این افراد پروتز کوچکتراز می شود که بعد از عمل پروتز در اغلب موارد از سوتین استفاده گردد و بخصوص هنگام ورزش مخصوصا دویدن ،سینه ها با سوتین مناسب از حرکت بیش از حد به بالا و پایین محافظت شوند.
گرچه روش تصویر برداری کامپیوتری برای پیش بینی نتیجه عمل 
پروتز سینه وجود دارد اما تحقیقات  نشان داده که مناسبترین و واقع بینانه ترین روش همچنان روش سنتی پرو کردن پروتز است .در این روش پروتز با سایزهای مختلف به بیمار ارائه می شود تا در زیر یک پیراهن تنگ شکل تقریبی سینه ها بعد از عمل را ارزیابی کند .ارزش این تست هنگامی رامناسب میداند ولی بیمار بعد از پرو 250cc مشخص می شود که مثلا جراح یک پروتز آن را مناسب برای خود بسیار کوچک می یابد.بدین ترتیب پرو کردن و بحث تفضیلی در مورد سایز از بسیاری سوء تفاهم ها و سورپریز شدن بیمار بعد از عمل جراحی جلوگیری خواهد نمود.
نکته قابل توجه دیگر درمورد سایز ،امکانات تکنیکی جا گذاری پروتز است ،باید توجه داشت مشخص range که برای هر سینه ای بسته به میزان پوست اضافی و آزاد موجود یک را می توان استفاده نمود.
برای مثال در خانمی که هرگز سینه ها تشکیل نشده اند و قفسه سینه کاملا صاف است و 300cc250 یا cc پوست سفت و محکمی دارد شاید نتوان ابتدا به ساکن از پروتز بزرگتر ازاستفاده کرد به دلیل اینکه پوست بیمار تحمل کش آمدن ناگهانی بیش از این را ندارد .
روی دیگر سکه در خانمهای با سینه تحلیل رفته و سابقه بزرگ بودن سینه در هنگام حاملگی است بخصوص وقتی پوست شل وکاملا آزاد است در این افراد سایزهای کوچک پروتز معمولا پاکت سینه را پر نمی کند و به عنوان یک قانون به ازای هر یک سانتی متر که بتوان حجم برای پر کردن سینه لازم است 100cc نوک سینه را به جلو کشید حدود با انگشت به جلو کشید و ازمحل اولیه خود 4c.m این بدان معنا است که اگر بتوان درحالت نوک سینه را دور کردبرای پر کردن این سینه400cc پروتز لازم است.
معنای دیگر آن است که در چنین بیماری وقتی پوست بیش از حد شل و آزاد است بهتر است ابتدا یا همزمان پوست اضافی برداشته شود ( ماستوپکسی یا لیفت سینه ).
به تمام افرادی که تحت عمل جراحی پروتز قرار می گیرند قبل از عمل گفته خواهد شد که نتیجه ای که بلافاصله بعد از هوشیاری از عمل دیده می شود مجموع پروتز اضافه شده به سینه است به اضافه ورم عمل جراحی و این بدان معنا ست که نتیجه نهایی که اغلب 3-1ماه بعد دیده می شود 10تا 15درصد کوچکتر از آنی است که بلافاصله بعد از عمل مشاهده می گردد.
( به معنای همان فنجان خودمان ) است cup متداول ترین روش برای طبقه بندی حجم سینه ( کوچکترین حجم در افرادی که سینه ندارند )AA ، که از کاپ(سینه های بسیار بزرگ که تا حد ناف و پایین تر )را در بر می گیرد.DD در این تقسیم بندی محیط دور قفسه سینه در ناحیه پایین پستان ها نیز باید در نظر گرفته شود.
در یک خانم متوسط با دور قفسه سینه 75 سانتی متراست 100ccمعادل حجم 50تا AA(سایز سوتین 75) کاپ B200 کاپ ccنشانگرA ، وکاپ 500cc c350 و کاپcc 150یک کاپ بالاتر می رود.ccمی توان نتیجه گرفت که هر یک روش اندازه گیری عملی برای منزل این است که با یک متر کاغذی محیط قفسه سینه را در ناحیه زیر پستانها اندازه بگیرید (که معادل همان سایز سوتین شما خواهد بود و معمولا 90-70 سانتی متر است ) و همین اندازه گیری را برای قفسه سینه در ناحیه حداکثر بیرون زده گی نوک سینه مجدد انجام دهید (که معمولا 25-7 سانتی متر cup از اندازه گیری اول بیشتر است)تفاوت این دو اندازه گیری معیارتقریبی شمارا به دست می دهد .
مثلا اگر دور قفسه سینه 80 و دور ناحیه سینه حداکثر 99 باشد c 19=80-99، این 19 سانتی متر اختلاف نشانگرکاپ دیوقتی تفاوت 15 سانتی متر است کاپB . Cو تفاوت 11 سانتی متر کاپ خواهد بود (هر 4 سانتی متر یک کاپ بالا یا پایین می رود) البته برای افراد بسیار بزرگ یا بسیار کوچک این اعداد کمی بیشتر یا کمتر خواهد بود.
در نهایت باید توجه داشت که مسئله سایز مناسب برای پروتز سینه همیشه باید قبل از عمل و به صورت یک تفاهم مشترک بین بیمار و پزشک مشخص شده باشد (با یک احتمال تغییر حین عمل به میزانcc 25+).در انتخاب یک حجم مناسب فاکتورهای متعددی ازجمله قد عرض شانه ها ، وضعیت سینه ها از نظر حجم و افتاده گی و کیفیت پوست ، محل نوک سینه و توقعات بیمار حائز اهمیت هستند .
هدف از انجام عمل پروتز داشتن سینه ای با حجم مناسب و زیباست ولی سایز پروتز باید به گونه ای انتخاب گردد که زیبایی سینه در طول زمان حتی الامکان طولانی تر حفظ شود .پروتزهای بزرگ ممکن است برای کوتاه مدت زیبا بنظر برسند ولی بعد از 3-2 سال با افتاده گی فزاینده روبرو خواهند شد بنابراین تاکید بر سایز مناسب " بجای هر چه بزرگتر " بسیار بجاست .

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی