درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

توصیه های مهم در مورد جراحی باند معده

مهسا محمدی | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

توصیه های مهم که نیاز به مراجعه به پزشک می‌باشد، چیست؟


اگر قادر به بلعیدن هیچ چیز حتی آب نیستید، سریعا با جراح خود تماس بگیرید.

اکثر بیماران معمولا دو تا سه ماه پس از عمل موقتا کاهش وزن آنان متوقف می شود و این توقف نشانه نیاز به تنظیم باند (adjust) می باشد.

اگر محل پورت قرمز شد یا دردناک شد باید به پزشک مراجعه شود.

چگونه و چه چیزهایی را می‌شود خورد؟

شما باید آگاه باشید که این عمل یک رژیم غذایی استاندارد نیست. از آنجایی که ۸۰ درصد کاهش وزن شما به علت وجود باند شما است، بنابراین عملکرد این وسیله این امکان را به شما می دهد که کمتر بخورید ولی احساس گرسنگی نکنید با اینکه شما رژیم غذایی سخت ندارید، شما این امتیازات را خواهید داشت:


– کاهش وزن تحت مساعدترین شرایط

– سلامتی و تندرستی بدون کمبود

– همچنان لذت از غذا خوردن


شما باید سعی کنید که سه وعده غذایی در روز مصرف کنید و همچنین روزانه از گروه هایی غذایی پایه و نیز ترکیب با دیگر انواع غذاها استفاده کنید. شما می توانید هر چیزی را در مقدار کم میل کنید و یا هر روز پروتئین حیوانی (ماهی، لبنیات، تخم مرغ، گوشت و …)، سبزیجات، حبوبات(نخود فرنگی،عدس) میوه ها و کربوهیدرات (سیب زمینی، برنج، ماکارونی، سبزیجات خشک، نان برشته، جو و غلات، آرد سبوس دار و …) میل کنید همراه با نصف قاشق غذا خوری چربی برای هر وعده غذایی و دو کف دست نان.

به خاطر داشته باشید که از روش‌های طبخ غذایی کم چربی به صورت غذاهای بخار پز و یا غذاپز های فشاری و ماکروفر بیشتر استفاده نمایید.

همچنان از خوردن لذت ببرید. عمل باند معده حتی به شما اجازه می‌دهد که به طور دلخواه ۲ یا ۳ بار در هفته به صورت کنترل شده از چربی و یا شکر استفاده کنید.


برای اینکه عمل موفقیت آمیز باشد ناگریز هستید که عادات غذایتان را عوض کنید!


سه عادت را که از همه مهم‌تر است، به خاطر بسپارید:


۱- به آرامی بخورید.

۲- خوب بجوید تا غذا در دهان شما به خوبی خرد شود.

۳- از خوردن نوشابه های گازدار به شدت بپرهیزید.


این را بپذیرید که باند وسیله ای است که به شما کمک می‌کند تا وزن کم کنید و به تنهایی قادر نیست وزن شما را به مقدار ایده آل برساند. پس همواره به حجم و نوع غذای خود توجه داشته باشید. اگر شما از خوردن شکلات بستنی و سودا در طول روز خودداری نکنید، مطمئنا وزن خواهید گرفت.

حلقه شما باید بر اساس میزان کاهش وزن شما تنظیم گردد، بنابراین خود را با افراد دیگری که این عمل را انجام داده اند هیچگاه مقایسه نکنید.

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی