درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان بواسیر یا هموروئید با ورزش کگل، مراحل و فواید انجام این ورزش

بواسیر  یکی از شایع ترین بیماری ها در جوامع امروزی است، این بیماری در اثر اشتباه در سبک زندگی پدید می آید و به شدت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.بواسیر یا هموروئید، اتساع و یا گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد است که در اثر عوامل متعددی پدید می آید. یکی از راهکارهای پیشنهاد شده برای درمانبواسیر راهکارهای خانگی و ورزش است. از آنجایی که یکی از مهمترین علت های این بیماری کم تحرکی و نشستن به مدت طولانی است، ورزش می تواند در درمان عارضه موثر باشد. اما انتخاب نوع ورزش اهمیت بسیاری دارد، زیرا ورزش های سنگین می توانند فشار وارده بر عروق را افزایش داده و موجب تشدید بیماری شوند. یکی از ورزش های مناسب برای درمان این عارضه ورزش کگل است.

ورزش کگل چیست ؟

ورزش کگل مجموعه ای از تمرینات عضلانی برای کف لگن است. این ورزش با انقباض و انبساط عضلات پرینه انجام می شود. که این امر می تواند علاوه بر درمان بواسیر در بهبود عملکرد جنسی نیز موثر باشد. همچنین این ورزش با افزایش گردش خون در این ناحیه به درمان و نیز پیشگیری از بواسیر کمک می کند. این ورزش با کاهش درد نیاز شما به مصرف مسکن را از بین می برد. انجام این ورزش برای درمان شقاق توصیه نمی شود، زیرا می تواند موجب تشدید و وخیم شدن بیماری گردد.

مراحل ورزش کگل

کگل

قبل از انجام ورزش عضله ای که تمرین بر  روی آن انجام می شود را شناسایی نمایید. عضله  پرینه در لگن و بین دو استخوان ران واقع شده است. این عضله همان عضله ای که به کنترل دفع مدفوع و گاز از روده کمک می کند. البته با انجام این تمرین عضلات عضلات رحم، مثانه٬ روده کوچک و راست روده نیز درگیر می شوند. بعد از آشنایی با عضله مورد نظر و درک اینکه تمرین باید بر کدام ناحیه تاثیر بگذارد، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

      • این ورزش را می توان در حالت ایستاده، نشسته و خوابیده انجام داد. بهتر است با حالت خوابیده شروع کنید زیرا در این حالت تسلط بیشتری خواهید داشت و سپس نشسته و ایستاده را نیز امتحان کنید.
      • عضله مورد نظر را منقبض نموده و حداقل ۵ ثانیه صبر نمایید. درست مانند زمانی که می خواهید از خروج گاز و مدفوع جلوگیری نمایید.
      • سپس به مدت ۵ ثانیه عضله را شل کرده و مجدداً منقبض نمایید.
      • این تمرین را می بایست حداقل ۱۰ الی ۲۰ مرتبه در روز تکرار نمایید.
      • مراقب باشید در طی تمرین عضلات شکم و قفسه سینه منقبض نشوند. برای جلوگیری از این امر می بایست دست خود را روی شکم بگذارید تا از این امر مطمئن شوید.

انجام این ورزش بعد از عمل هموروئیدکتومی نیز به تسریع درمان و جلوگیری از عود مجدد  بیماری کمک می نماید. حداقل باید ۳ الی ۶ هفته به طور مداوم این تمرین را تکرار نمایید تا شاهد نتایج آن باشید.

فواید ورزش کگل

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی