درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان سریع و فوری درد بواسیر

مهسا محمدی | شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

بیماری بواسیر یا هموروئید بیماری مقعدی یا نشیمنگاهی است و آمارها از شیوع 75% این بیماری در میان جوامع پیشرفته خبر می دهند. این میزان از شیوع بیماری نگران کننده است، زیرا با وجود آنکه هموروئید بیماری کشنده ای نیست، اما علائم آزار دهنده آن، زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

هموروئید در بدن همه افراد وجود دارد، در واقع هموروئیدها بالشتک‌هایی پر خون هستند، که از شبکه‌های وریدی یا سیاهرگ ها تشکیل شده اند. هموروئید ها در داخل کانال مقعد و هم در خارج از آن در نزدیکی عضله اسفنکتر خارجی قرار دارند و وظیفه آنها کمک به دفع مدفوع می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی این بالشتک ها تحت فشار قرار گیرند، ورید ها یا سیاهرگ ها دچار التهاب و تورم می شوند و بیماری بواسیر ایجاد می شود. در صورتی که این سیاهرگ های آسیب دیده در داخل کانال مقعد باشند، بواسیر از نوع داخلی و در صورتی که عروق خارج مقعد دچار التهاب و تورم شود، بواسیر خارجی است.

علائم آزار دهنده این بیماری شامل خونریزی، خارش، درد شدید، عفونت و التهاب و .... نیز عود مکرر بیماری موجب شده، بیماران اغلب به دنبال روشی های برای درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر باشند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم به روشهای بپردازیم که این بیماری را تضمینی و سریع درمان نماید.

درمان با لیزر

بر اساس آمار های منتشر شده از نتیجه درمان این بیماری با لیزر، می توان دریافت که لیزر بهترین و قطعی ترین روش است. زیرا بیش از 98% از بیماران به بهبودی کامل رسیده اند.

برای ریشه کن کردن کامل این بیماری لازم است، موضع متورم و عروق بواسیری شده به طور کامل از مقعد حذف شوند.  از آنجایی که لیزر انتهای اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند، بیمار برخلاف روشهای جراحی درد شدید و یا خونریزی سنگینی را تجربه نمی کند. از طرفی دیگر با لیزر بافت بیشتری از بواسیر از بین می رود، بنابراین نتیجه تضمین شده خواهد بود.

لیزر عوارضی را به همراه ندارد، اما از مزایای آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و سرپایی و در کمتر از نیم ساعت

-      بدون خونریزی یا احساس درد

-      کاهش خطر عفونت و التهاب

-      درمان قطعی

-      مناسب برای انواع بواسیر (داخلی و خارجی)

-      ایمن و بدون خطر

-      هزینه مناسب

کش لاستیکی یا رابربند

دیگر روشی که به سرعت و سرپایی این بیماری را درمان می کند؛ رابربند است. در این روش که سرپایی و تحت بی حسی انجام می شود، با استفاده از ابزاری مخصوص کش لاستیکی بر پایه هموروئید بسته می شود. هدف از این کار از بین بردن بافت متورم با قطع خون رسانی است. در نهایت بافت خشک شده و از مقعد دفع می شود.

معمولاً بیمار در طی درمان درد شدیدی را احساس نخواهد کرد، اما در برخی مواقع پس از بسته شدن کش بیمار دردی را احساس کرده که با مصرف مسکن کنترل میشود. همچنین خونریزی پس از درمان و در طی 7 الی 10 روز به خصوص با دفع بافت هموروئیدی طبیعی است.

از مزیت های رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و فوری

-      سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان

-      هزینه مناسب

-      ایمن

از معایب و عوارض رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      تنها مناسب درمان بواسیر داخلی

-      درد

-      احتمال عفونت

-      ممکن است رابربند درمان قطعی نباشد و بیماری عود کند.

اسکلروتراپی

تزریق یا اسکلروتراپی دیگر روش سریع و فوری و نیز سرپایی درمان این بیماری است. عملکرد این روش نیز همانند رابربند قطع جریان خونرسانی به بافت متورم است. با این تفاوت که این بار ماده ای مخصوص به نام اسکلروزان مستقیماً به بافت تزریق می شود تا با ایجاد چسبندگی در آن، دیواره سیاهرگ متورم شده و گردش خون در یافت متوقف شود.

البته این درمان برای هموروئید های پیشرفت نکرده مناسب است و در همه موارد درمان قطعی نخواهد بود. بهتر است در این مورد پزشک تصمیم نهایی را بگیرید. 

مزیت های اسکلروتراپی 

-      درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

-      هزینه مناسب

-      بدون نیاز به دوره نقاهت

-      درمان ایمن و بدون خطر

-      مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-      بدون خطر عفونت

 معایب و عوارض اسکلروتراپی  

-      درد از موضع تزریق

-      سر درد

-      لخته شدن خون

-      با احتمال عود مجدد

مقاله :راه های درمان سریع و فوری درد بواسیر ، سایت خبری ایلنانیوز

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی