درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

غذاهای مغزی که به قدرت مغز کمک می کنند!

مهسا محمدی | سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

با افزایش سن ، بدن ما هم پیرتر میشود و ممکن است قدرت مغز نیز به همان نسبت کاهش یابد و یا در تمرکز مشکل داشته باشیم. خبر خوب این است که اگر غذاها و نوشیدنی ها را هوشمند به رژیم خود اضافه کنیم ، می توانیم شانس خود را برای  داشتن یک مغز سالم  افزایش دهیم.

کافئین می تواند هوشیارتر شود

هیچ خوراکی جادویی برای تقویت ضریب هوشی یا هوشمند سازی وجود ندارد. اما برخی از خوراکی ها مانند کافئین می توانند انرژی را تقویت کنند و به شما در تمرکز کمک کنند. کافئین موجود در قهوه، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و برخی از داروها می توانند به هوشیاری بیشتر و تمرکز بهتر شما کمک کنند. ولی در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.

قند ها

قند منبع سوخت مغزی شماست. بدن شما از قندها و کربوهیدرات هایی که می خورید، پردازش میشود. به همین دلیل است که یک لیوان آبمیوه می تواند باعث تقویت کوتاه مدت حافظه ، تفکر و توانایی ذهنی شود. با این حال مصرف بیش از حد قندها می تواند در حافظه اختلال ایجاد کند.

صبحانه بخورید تا مغزتان را آماده کنید

مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه ممکن است باعث بهبود حافظه شود. دانش آموزانی که صبحانه می خورند ،  عملکرد بهتری دارند. مواد غذایی مناسب برای سوخت مغز شامل غلات سبوس دار، لبنیات و میوه های پر فیبر است. فقط یادتان باشد که پرخوری نکنید، صبحانه های پر کالری می توانند تاثیر عکسی داشته باشند.

ماهی واقعاً غذای مغز است!

منبع پروتئینی با تقویت مغز در ارتباط هستند. اغلب ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و برای سلامت مغز مصرف آنها بسیار مهم است. این چربی های سالم به شکل شگفت انگیز قدرت مغز را افزایش می دهند. 

رژیم غذایی با سطح بالاتری از  اسیدهای چرب امگا 3 خطر زوال عقل و سکته مغزی را کاهش می دهد. بعلاوه ، آنها ممکن است نقش مهمی در تقویت حافظه داشته باشند.

آجیل و شکلات

آجیل و بذر منابع خوبی از آنتی اکسیدان و ویتامین E هستند و می توانند به تقویت مغز کمک کنند. همچنین شکلات تیره خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و حاوی مواد محرک طبیعی مانند کافئین است که می تواند باعث افزایش تمرکز شود.

آووکادو و سبوس غلات  

یک رژیم غذایی حاوی غلات سبوس دار و میوه هایی مانند آووکادو می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و نیز کلسترول بد را کاهش دهد. این امر خطر ایجاد پلاک را نیز کم می کند و جریان خون را تقویت خواهد نمود. و روشی ساده و خوشمزه برای افزایش قدرت مغزی ارائه می دهد.

غلات سبوس دار ، مانند پاپ کورن و گندم کامل ، فیبر و ویتامین E را نیز در رژیم غذایی ایجاد می کنند. اگرچه آووکادو دارای چربی است، اما چربیهای اشباع نشده اشباع شده برای شما است که به جریان خون سالم کمک می کند.

 

زغال اخته فوق العاده مغذی است

تحقیقات انجام شده در حیوانات نشان می دهد که زغال اخته ممکن است به محافظت از مغز در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند و ممکن است اثرات شرایط وابسته به سن مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم های غذایی دارای زغال اخته باعث بهبود یادگیری و عملکرد ماهیچه های موش های پیر می شوند ، و این باعث می شود آنها از نظر ذهنی با موش های جوان تر مساوی باشند.

مزایای یک رژیم غذایی سالم

اگر رژیم غذایی فاقد مواد مغذی ضروری است ، می تواند به توانایی تمرکز شما آسیب برساند. خوردن زیاد یا خیلی کم نیز می تواند در تمرکز شما دخالت کند. یک وعده غذایی سنگین ممکن است شما را احساس خستگی کند ، در حالی که کالری بسیار کمی می تواند منجر به منحرف کردن مشکلات گرسنگی شود.

ویتامین ها ، مواد معدنی و مکمل ها؟

مکمل هایی مانند ویتامین های B ، C ، E ، بتاکاروتن و منیزیم می توانند به تقویت حافظه کمک کنند، اما این مکمل ها فقط برای افرادی مفید است که رژیم های غذایی آنها فاقد مواد مغذی خاص هستند.


 

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی