درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

لیزر درمانی ، راه حل قطعی بیماری های نشیمنگاهی

مهسا محمدی | چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

مقعد قسمتی از روده می باشد که در انتهای آن رگ های خونی حساس وجود دارد. در عصر حاضر، بیماری های مرتبط با این ناحیه به دلیل تغییر شیوه زندگی مانند نشستن های طولانی و غذاهای پرچرب و کم فیبر، رو به افزایش می باشد. برخی از این بیماری ها مانند بواسیر یا هموروئید ، شقاق، کیست مویی و …خوش خیم می باشند که یبوست علت اصلی بیشتر آنهاست. اما مشکلاتی مانند سرطان مقعد و روده، بیماری هایی جدی تر مربوط به این ناحیه هستند که باید به سرعت درمان شوند.

عدم توجه به بیماری های نشیمنگاهی باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد برای مثال بیماری شما ممکن است در صورت تشخیص به موقع و شروع فرآیند درمان، با دارو و یا روش های خانگی بهبود یابد. در صورتی که اگر بیماری خود را جدی نگیرید و اقدام به درمان نکنید، چاره ای به جز استفاده از تیغ جراحی نخواهید داشت.

هرکدام از بیماری های نشیمنگاهی در یک سن خاصی رایج تر است مثلاً شقاق بیشتر افراد جوان را درگیر می کند و بواسیر یا هموروئید در بزرگسالی و سنین بالاتر. با توجه به شیوع بیش از اندازه این بیماری ها مخصوصاً بواسیر در اکثر افراد، ما در این مقاله به بررسی این عارضه و بهترین روش برای درمان آن می پردازیم.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بواسیر یا هموروئید در واقع رگ های واریسی واقع در محل اتصال روده و مقعد می باشد. این بافت طبیعی در کنار اسفنکتر قرار دارد و وظیفه آن بسته شدن کامل مقعد است که از بروز ترشحات جلوگیری می کند.

در هنگام اجابت مزاج این توده ها کوچکتر میشوند تا به مدفوع اجازه عبور از روده را بدهند. بواسیر در همه افراد وجود دارد اما فقط موقعی مشکل ساز می شود که این رگ های خونی بزرگتر از آنچه که باید باشند، شوند.

منبع: نیک صالحی

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی