درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

چند نکته مهم درباره پروتز سینه

مهسا محمدی | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

جراحی پروتز سینه ارتباطی با بارداری ندارد و مانعی برای این موضوع ایجاد نخواهد کرد .


با در نظر داشتن این موضوع که پروتز سینه را معمولاً زیر عضله قرار می دهیم ، اختلالی در شیردهی ایجاد نمی شود . البته لازم به ذکر است که امکان تغییر سایز بعد از دوران شیردهی وجود دارد .


حمام آفتاب مشکلی برای پروتز سینه ایجاد نمی کند ، اما استفاده از دستگاه های سولاریم را بهتر است به تعویق بیندازید ، امکان بروز مشکل برای پروتز ها پس از ایتفاده از دستگاه های برونزه کننده وجود  دارد .

احتمال ترکیدگی پروتز در هواپیما تنها یک شایعه است . فردی که تحت جراحی قرار گرفته 48 ساعت بعد از عمل پروتز سینه می تواند سوار هواپیما بشود .اگر ضربه ای بتواند باعث ترکیدن پروتز بشود ، حتما قفسه ی سینه را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد .


پروتز هایی که در کشور ما استفاده می شود ، دارای تاییده از سازمان های CA & FDA  می باشند و اکثراً زیر عضله قرار داده می شوند و ربطی به نسج سینه ندارند . در ضمن با توجه به این که کپسول دور پروتز تشکیل می شود ، تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر سرطان سینه ناشی از جراحی پروتز سینه به میان نیامده است .


با توجه به جنس پروتز هایی که در حال حاضر استفاده می شود ،اجباری برای تعویض پروتز سینه وجود ندارد . در برخی موارد پس از گذشته 15 – 20 سال خود فرد با توجه به اینکه ممکن است ظاهر آن کمی تغییر کرده باشد ، در صورت تمایل می تواند برای تعویض پروتز ها اقدام نماید .

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی