درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کیست مویی و سرطان پوست

مهسا محمدی | شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

عکس کیست مویی و درد کمر

بدخیم بودن بیماری یا تغییرات سرطانی در محل سینوس پیلونیدال یک عارضه بسیار نادر است. طبق آمار از سال 1900 میلادی تا کنون در مجموع 69 مورد سرطان پوست ناشی از سینوس پیلونیدال گزارش شده است. پزشکان معتقدند که مشکلات مکرر یا طولانی در طی وجود عفونت و خود بیماری سینوس پیلونیدال عواملی کاملا جدی هستند.
التهاب مکرر پوست باعث تغییرات غیرطبیعی در مکانیسم ترمیم کیست عفونی شده و در نتیجه منجر به تغییرات بدخیم می شود. معمولاً رشد سلول های سرطانی در ناحیه آسیب دیده به کندی صورت می گیرد. اما در چنین موارد پیچیده ای، درمان فوری برای رهایی از سرطان پوست و خود توده سینوس پیلونیدال بسیار ضروری است. برخی از پزشکان متخصص از برش قسمت نسبتا وسیعی از پوست به منظور خارج کردن بافت آلوده استفاده می کنند. همچنین بعضی دیگر پرتودرمانی یا شیمی درمانی را به صورت منظم تجویز می کنند.
*می توان گفت شیمی درمانی برای از بین بردن کیست مویی به ندرت انجام شده یا تقریبا انجام نمی شود.

چگونه از سرطان پوست و عفونت سینوس پیلونیدال جلوگیری کنیم؟
قطعاً همه ما شنیدیم که پیشگیری بهتر از درمان است. سرطان پوست یا کارسینوم سلول های پوستی یک عارضه نادر از عوارض کیست مویی است که سالها طول می کشد تا ایجاد شود. درمان به موقع سینوس پیلونیدال می تواند شما را از احتمال ابتلا به سرطان ناشی از کیست مویی نجات دهد.
همانطور که گفته شد، عواملی مانند چاقی، موهای زائد بدن، شقاق عمیق هنگام زایمان و مشاغل کم تحرک، شما را بیشتر مستعد ابتلا به سینوس پیلونیدال می کنند. بنابراین، شما باید سعی کنید خود را در معرض همچین مواردی قرار ندهید. 
همچنین می توانید از کرم های موبر به منظور از بین بردن موهای زائد برای جلوگیری از رشد آنها استفاده کنید. اما، به یاد داشته باشید که اگر قبلاً به این بیماری دچار شده اید، با مشورت پزشک از این کرم ها استفاده نکنید.
هنگامی که بحث از بیماری کیست مویی می شود، درمان به موقع احتمال پیشرفت بیماری و بدخیم شدن آن را صفر می کند. البته این شرط را لحاظ کنید که باید از بهترین روش درمانی کمک بگیرید.
اغلب داروها و پمادها روی توده کیست مویی تاثیری ندارند و ممکن است فقط از گسترده تر شدن آن جلوگیری کنند. 
از آنجا که این توده تمایل بالایی به عود دارد، روش های موثرتری برای درمان پیشنهاد می شوند. از این رو روش های تهاجمی بهترین گزینه ها هستند.

بهترین روش برای درمان کیست مویی چیست؟
به نقل از Pristyncare ؛ عمل کیست مویی با لیزر مدرن ترین و بهترین راه برای خلاص شدن از شر سینوس پیلونیدال است. آن هم برای همیشه! درمان مدرن مبتنی بر استفاده از اشعه لیزر برای سوزاندن و ریشه کن کردن سینوس پیلونیدال است که در واقع حداقل ترین روش تهاجمی بوده و عاری از بریدگی، زخم و آوردن گوشت اضافه است. انرژی لیزر برای تخلیه مواد عفونی از کیست کافی است. پزشکان کیست را می بندند و همچنین کل گودال سینوس پیلونیدال را برمی دارند. این شانس صفر را برای عود سینوس پیلونیدال تضمین می کند.

منبع: https://b2n.ir/f73131

 

  • مهسا محمدی