درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

جهت مشاهده مطلب کامل کلیک کنید.

به وجود آمدن زگیل روی دست یا پا ها یکی از عارضه های رایج پوستی در بین گروه های سنی از کودکان تا میانسالان است. این زگیل ها در اندازه های مختلف می توانند روی دست و پا یا بین انگشتان و کف پا رشد کنند. از علائم آنها می توان به خارش، سوزش و برجستگی سفت اشاره کرد.

برخی از آنها به قدری کوچک هستند که مشکلی برای فرد ندارند ولی برخی دیگر همراه با علائم یا اندازه های بزرگی می باشند که حتی ممکن است انجام کارهای روزمره را نیز برای فرد دشوار کنند. درمان زگیل دست و پا برای این افراد مهم ترین دغدغه آنها می باشد.

روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن این زائده ها وجود دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم.

علت زگیل کف پا و دست چیست؟

عامل اصلی به وجود آمدن زگیل روی نقاط مختلف پا و دست نوعی از ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلوم انسانی می باشد. این زائده ها به شکل های مختلف مسطح، خوشه ای یا تکی رشد می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه و شکل آنها بستگی به ضخامت پوست فرد و میزان مقاومت بدن با ویروس دارد.

احتمال ابتلا افرادی که سیستم بدنی نسبتا ضعیفی دارند، به زگیل دست و پا بیشتر است. به همین دلیل کودکان یا میانسالان بیشتر از دیگر افراد به این زائده ها روی دست و پا خود دچار می شوند.

نکته مهم دیگری که باید آن را جدی بگیرید، این است که وجود زخم های باز روی پوست در مواردی یکی از دلیل های اصلی ابتلا به ویروس hpv است.

روش های انتقال

یکی از بسترهای مناسب برای انتقال زگیل پا محیط های مرطوب می باشد. در نتیجه در استخر ها شانس انتقال این ویروس بالاست. همچنین در صورت دست دادن با شخصی که زگیل فعال یا سرباز در دست خود دارد، ممکن است که ویروس اچ پی وی منتقل شود.

علائم

به طور طبیعی افراد از این زگیل ها احساس خوبی نداشته و خجالت می کشند. از طرفی دیگر، رشد آنها روی دست و پا می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود. ممکن است که زگیل های پا اکثرا با میخچه یا پینه به اشتباه گرفته شوند. پس به خوبی باید با علائم زگیل دست و پا آشنا باشید تا در صورت ابتلا بتوانید به خوبی آنها را تشخیص دهید. این نشانه ها عبارتند از:

  • خارش خود زائده و اطراف آن
  • قرمزی و التهاب
  • احساس درد یا سوزش در اثر تماس با اجسام
  • برامدگی های زبر و سفت

در موارد جدی تر زگیل های دست و پا می توانند دارای علائم زیر باشند:

  • خونریزی در صورت خارش زیاد یا گیر کردن به جسم های دیگر
  • عفونت و تکثیر سریع زگیل در صورت عدم درمان
  • مهسا محمدی

عکس مراحل درمان کیست مویی

درمان کیست مویی با هدف از بین بردن توده مویی که در پشت کمر و بالاتر از ناحیه باسن قرار دارد، انجام می شود. لیزر کیست مویی و روش های جراحی از جمله راه های درمانی هستند که بین اکثر مردم شناخته شده اند. اما اینکه چگونه درمان با جراحی یا لیزر انجام می شود؟ برای همه سوال است که تصمیم داریم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم. اما بیاید ابتدا تعریف خلاصه ای از تعریف اینکه کیست مویی چیست داشته باشیم…

بیماری کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های شایع نشیمنگاهی بین جوانان و میانسالان است که بیشتر مردان و پسران جوان را درگیر خود می کند. پزشکان تا به حال علت خاصی برای کیست مویی دنبالچه را نیافتند ولی برخی از موارد وجود دارند که درصد ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های شایع نشیمنگاهی بین جوانان و میانسالان است که بیشتر مردان و پسران جوان را درگیر خود می کند. پزشکان تا به حال علت خاصی برای کیست مویی دنبالچه را نیافتند ولی برخی از موارد وجود دارند که درصد ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.

از جمله: داشتن موهای ضخیم و کلفت (که بیشتر در مردان وجود دارد)، چاقی مفرط، کم تحرکی و کارهایی که نیازمند نشستن طولانی مدت در روز می باشند. در نتیجه هر فردی با این سبک زندگی مستعد ابتلا به کیست مویی می باشد.

عمل کیست مویی با لیزر چگونه انجام می شود؟

می توان گفت درمان کیست مویی با لیزر بهترین روش برای از بین بردن این عارضه است که امروزه توسط متخصصان جراحی در کلینیک های پزشکی برای درمان قطعی بیماران استفاده می شود. از آنجا که روش های دارویی، گیاهی و خانگی تاثیری روی خارج کردن موهای برگشته به داخل پوست ندارند، تمام بیماران در آخر مجبور به انتخاب بین یکی از این دو روش لیزر یا جراحی هستند. بنابراین ما تمام نکات مرتبط با این دو روش را در اختیارتان میگذاریم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

عمل با لیزر در حقیقت به معنای استفاده از اشعه لیزر به جای تیغ جراحی برای برش و خارج کردن بافت عفونی از داخل پوست است. جراح طی درمان با لیزر فقط کیست مو ها را خارج می کند و بر خلاف جراحی سنتی قسمت بزرگی از پوست و گوشت فرد بریده نمی شود. اشعه لیزر تا عمق بافت عفونی نفوذ کرده و هرگونه عفونت را سوزانده و از بین می برد در نتیجه احتمال بازگشت بیماری کاملا نزدیک به صفر است.

درمان با لیزر با دقت بسیار بالایی انجام شده و آسیب کمتری به پوست وارد می کند. به دلیل برش های بسیار کوچک لیزر، دوره نقاهت سریع تر است و افرادی که کیست خود را با لیزر درمان می کنند، معمولا پس از 2 الی 3 روز استراحت به محل کار و فعالیت های روزمره خود باز می گردند.

جهت خواندن ادامه مطلب به https://b2n.ir/w91949 مراجعه کنید.

  • مهسا محمدی