درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان خانگی شقاق و زخم مقعدی

مهسا محمدی | سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

در بین روش های درمان شقاق یا زخم مقعدی؛ بارز است که درمان خانگی شقاق طرفداران خود را دارد. زیرا به راحتی در دسترس همه بوده و راحتی در خانه قابل استفاده هستند. این روش ها به طور معمول برای زخم های سطحی در مقعد یا شقاقی که کمتر از دو هفته است ایجاد شده کارآمد هستند.

در این مقاله تصمیم به معرفی بهترین روشهای درمان خانگی شقاق مقعد داریم.

درمان شقاق چیست؟

این بیماری روش های مختلفی برای درمان دارد از جمله:

  • لیزر شقاق (فیشر)
  • عمل جراحی برای بریدن شقاق
  • درمان با پماد و دارو
  • درمان با روش های گیاهی
  • درمان خانگی و روش های طب سنتی شقاق

هر کدام از روش های بالا نحوه درمان متفاوتی دارند که در هر صورت برای انجام هر کدام از آنها باید بیمار از پیش با پزشک مشورت کند. اگر به دنبال قطعی ترین و بهترین روش از بین بردن ریشه ای این عارضه هستید، باید بگوییم که آن درمان شقاق با لیزر است. زیرا اشعه لیزر این زخم مقعدی را از ریشه جوش داده و عفونت و چرک را از بین می برد.

لازم به ذکر است اکثرا کسانی دچار شقاق یا زخم مقعد می شوند که در مدت زمانی طولانی به یبوست دچار بوده اند و درمان نشدند. همچنین این زخم در صورتی که درمان نشده باقی بماند، می تواند به مرحله مزمن تر رسیده، باعث بادکردن رگ های مقعد شود و تبدیل به بواسیر یا هموروئید گردد.

درمان شقاق در خانه

زخم شقاق مقعدی میتواند دردناک باشد. این درد در هنگام دفع مدفوع شدیدتر خواهد بود و ممکن است مدتی پس از آن هم باقی بماند.

کرم‌های مسکن موضعی، مانند کرم‌های لیدوکائین، می‌ توانند باعث تسکین درد شقاق شوند در حالی که مسکن‌ های ضد التهابی مانند ایبوپروفن ممکن است بتوانند درد علائم ناشی از زخم مانند خارش یا سوزش را کاهش دهند.

درمان خانگی شقاق مقعد با استفاده از دارو، نوشیدن آب، کرم های موضعی، رعایت توصیه های پزشک و جا دادن فیبر در رژیم غذایی روزانه است. در واقع شما با رفع یبوست، شقاق خود را هم درمان می کنید.

داشتن حمام گرم مکرر ممکن است به شل شدن عضلات مقعد و بهبود زخم شقاق کمک کند. از اثرات مفید حمام آب گرم می توان به کاهش خارش و سوزش مقعد اشاره کرد.

انواع روش های درمان شقاق در خانه شامل موارد زیر می شوند:

درمان شقاق مقعدی با عسل

طبق آمار پزشکی مشخص شده است که استفاده موضعی از عسل باعث بهبود زخم، به ویژه در سوختگی ها می شود. علاوه بر خاصیت درمان شقاق مقعدی با عسل؛ به طور سنتی از این ماده مغذی برای درمان بیماری های چشمی، آسم برونش، عفونت گلو، سل، تشنگی، سکسکه، خستگی، سرگیجه، هپاتیت، یبوست، کرم زدگی، انبوه، اگزما، التیام انواع زخم ها استفاده می شود.

عسل برای درمان شقاق می تواند به صورت موضعی و خوراکی استفاده شود. بهترین روش این است که عسل و روغن زیتون را به مخلوطی مساوی تقسیم کرده، مخلوط کنید و دو الی سه مرتبه در روز روی زخم بمالید. این کار باعث ضدعفونی شدن زخم شده و باعث ترمیم آن می شود.

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

از آنجا که برخی از ویتامین ها باعث زودتر جمع شدن زخم می شوند، بنا بر آزمایشات پزشکی کپسول ویتامین ای می تواند طی 3 الی 6 هفته زخم را جمع کند. کپسول ویتامین ای دارای خاصیت ضد التهابی بوده که زخم را ترمیم کرده و به عنوان ژل ضد التهاب استفاده می شود.

این قرص را می توانید از داروخانه تهیه کرده و پس از برش دادن آن از وسط، ژل را روی زخم به قدری بمالید تا جذب شود.

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان شقاق به این صورت عمل می کند که با رفع یبوست مزمن، به مرور زمان زخم را التیام می بخشد. زیرا با افزایش حرکات روده می تواند دفع را راحت تر کند در نتیجه بهتر است برای داشتن طعم مطلوب یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را با آب و عسل مخلوط کرده و بنوشید.

مشاهده مطلب "درمان خانگی شقاق" کامل در https://hpvdarman.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی