درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

عکس مراحل درمان کیست مویی

درمان کیست مویی با هدف از بین بردن توده مویی که در پشت کمر و بالاتر از ناحیه باسن قرار دارد، انجام می شود. لیزر کیست مویی و روش های جراحی از جمله راه های درمانی هستند که بین اکثر مردم شناخته شده اند. اما اینکه چگونه درمان با جراحی یا لیزر انجام می شود؟ برای همه سوال است که تصمیم داریم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم. اما بیاید ابتدا تعریف خلاصه ای از تعریف اینکه کیست مویی چیست داشته باشیم…

بیماری کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های شایع نشیمنگاهی بین جوانان و میانسالان است که بیشتر مردان و پسران جوان را درگیر خود می کند. پزشکان تا به حال علت خاصی برای کیست مویی دنبالچه را نیافتند ولی برخی از موارد وجود دارند که درصد ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های شایع نشیمنگاهی بین جوانان و میانسالان است که بیشتر مردان و پسران جوان را درگیر خود می کند. پزشکان تا به حال علت خاصی برای کیست مویی دنبالچه را نیافتند ولی برخی از موارد وجود دارند که درصد ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.

از جمله: داشتن موهای ضخیم و کلفت (که بیشتر در مردان وجود دارد)، چاقی مفرط، کم تحرکی و کارهایی که نیازمند نشستن طولانی مدت در روز می باشند. در نتیجه هر فردی با این سبک زندگی مستعد ابتلا به کیست مویی می باشد.

عمل کیست مویی با لیزر چگونه انجام می شود؟

می توان گفت درمان کیست مویی با لیزر بهترین روش برای از بین بردن این عارضه است که امروزه توسط متخصصان جراحی در کلینیک های پزشکی برای درمان قطعی بیماران استفاده می شود. از آنجا که روش های دارویی، گیاهی و خانگی تاثیری روی خارج کردن موهای برگشته به داخل پوست ندارند، تمام بیماران در آخر مجبور به انتخاب بین یکی از این دو روش لیزر یا جراحی هستند. بنابراین ما تمام نکات مرتبط با این دو روش را در اختیارتان میگذاریم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

عمل با لیزر در حقیقت به معنای استفاده از اشعه لیزر به جای تیغ جراحی برای برش و خارج کردن بافت عفونی از داخل پوست است. جراح طی درمان با لیزر فقط کیست مو ها را خارج می کند و بر خلاف جراحی سنتی قسمت بزرگی از پوست و گوشت فرد بریده نمی شود. اشعه لیزر تا عمق بافت عفونی نفوذ کرده و هرگونه عفونت را سوزانده و از بین می برد در نتیجه احتمال بازگشت بیماری کاملا نزدیک به صفر است.

درمان با لیزر با دقت بسیار بالایی انجام شده و آسیب کمتری به پوست وارد می کند. به دلیل برش های بسیار کوچک لیزر، دوره نقاهت سریع تر است و افرادی که کیست خود را با لیزر درمان می کنند، معمولا پس از 2 الی 3 روز استراحت به محل کار و فعالیت های روزمره خود باز می گردند.

جهت خواندن ادامه مطلب به https://b2n.ir/w91949 مراجعه کنید.

  • مهسا محمدی

درمان کیست مویی

کیست مویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی