درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

بهترین روش درمان شقاق مقعدی در کودکان

مهسا محمدی | سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

اغلب درمان شقاق مقعدی در کودکان با روش‌های ساده و خانگی قابل بهبود است. این روش‌ها شامل تغییر در رژیم غذایی، تحرک کودک و پماد برای درمان شقاق است که می تواند به رفع و درمان این عارضه کمک نماید. اما در صورتی که با درمان های خانگی عارضه بهبود نیافت، لازم است درمان های جدی تر را به تعویق نیندازید. در مرحله بعدی ممکن است پزشک مصرف دارو و پماد و یا حتی جراحی را پیشنهاد نماید که عارضه و مشکلات خاص خود را دارد.
بهترین روش درمان شقاق مقعدی در کودکان
اما درمان شقاق با لیزر بهترین و نیز موثر ترین روش درمانی است که پیشنهاد می شود، این روش می تواند بدون عارضه نواحی آسیب دیده را ترمیم نماید و کودک شما را برای همیشه از این بیماری خلاص نماید. از مزایای استفاده از لیزر به این شرح است :

  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بستری کودک
  • در مدت زمان کمتر از یک ساعت
  • بدون عوارض بعدی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • درمان قطعی

درمان با عسل

عسل به طور قابل توجهی خونریزی را کاهش داده و خارش را در کودکان مبتلا به شقاق کاهش میدهد. کودکان یا نوزادان مبتلا به شقاق مقعدی پس از درمان به طور قابل توجهی درد یا سوزش در آنها از بین می رود. عارضه ای ناشی از استفاده عسل برای شقاق وجود ندارد.

کپسول ویتامین ای E

انجام این کار بسیار ساده است. فقط کافیست یک کپسول ویتامین ای E را خیلی خوب تکان داده تا مایع یکدست شود و روی محل زخم بمالید. مالش باید به اندازه ای باشد که مایع کپسول به طور کامل جذب شود. برای تاثیر بهتر لازم است که این کار دو مرتبه در صبح و شب انجام شود.

استفاده از روغن نارگیل

خواص ضد درد (یا تسکین دهنده) روغن نارگیل می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از زخم شقاق کودکان و نوزادان کمک کند، در حالی که خواص ضد باکتریایی آن باعث می شود که شقاق سریعتر بهبود یابد. روغن نارگیل همچنین ممکن است به دلیل اثر ملین به رفع یبوست کمک کند.

غلات حاوی فیبر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که به مدفوع شما در حفظ آب کمک می کند. این غلات ممکن است به جلوگیری از خشکی مدفوع، که یکی از دلایل رایج ایجاد شقاق است، کمک کند. در نهایت، خوردن بیشتر بلغور جو دوسر و سایر غذاهای حاوی فیبر محلول، مدفوع را نرم نگه داشته و دفع آن‌ ها را آسان‌ تر می‌کند.

اعمال سرکه سیب

لازم است بدانید که یبوست و زور زدن بیهوده در حین حرکات روده می تواند شقاق مقعدی کودک یا نوزاد را بدتر کند. سرکه سیب می تواند یبوست را درمان کند زیرا حاوی فیبر محلول در آب به نام پکتین است که هضم را بهبود می بخشد و حرکات روده را تقویت می کند.

  • مهسا محمدی

شقاق

شقاق مقعدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی