درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

بواسیر خونی چیست + علائم و روش های درمان

مهسا محمدی | چهارشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

بواسیر خونی نوع شدید تری از بواسیر است که در اثر کشش و التهاب شدید عروق خارج از دهانه مقعد یا داخل آن ایجاد می شود. یکی از مهمترین علل ایجاد این بیماری یبوست مداوم و مزمن است. می توان گفت این نوع از هموروئید خطرناک تر است زیرا در اثر آن بیمار مقدار زیادی خون از دست میدهد.

بیماری بواسیر خونی به طور معمول به دلیل زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج و همچنین فشار آوردن زمان دفع گاز معده ایجاد می شود. این عارضه هم همانند هموروئید با خارش، خونریزی و درد باشد.

علائم بواسیر خونی

  • دفع خون روشن (همراه با مدفوع با بعد از آن )
  • احساس دردی که با دفع مدفوع شدت می یابد.
  • احساس سوزش و خارش
  • التهاب و تورم
  • زائده های گوشتی بیرون زده از مقعد
  • ترشحات مخاطی
  • احساس دفع ناکامل مدفوع

انواع بواسیر یا هموروئید خونی

این نوع هموروئید در دو دسته قرار میگیرد که عبارتند از:

بواسیر خونی داخلی

این نوع داخلی عروق رکتوم را درگیر کرده و علائم کمتری در مقایسه با هموروئید خارجی ایجاد می کند. خونریزی این نوع از بواسیر داخلی بوده و بیماران متوجه آن نمی شوند.

بواسیر خونی خارجی

این نوع خارجی عروق خونی در قسمت عضلات بیرونی مقعد را درگیر می کند و نشانه های مانند بیرون زدگی خونریزی قابل مشاهده می باشد. هموروئید خارجی در مقایسه با داخلی درد بیشتری را به همراه دارد.

چرا بواسیر خونریزی می کند؟

همانطور که اشاره شد، این عارضه زمانی به وجود می آید که رگ ها در ناحیه مقعد یا داخل رکتوم دچار کشش و پارگی شوند. که این اتفاق هم برای بواسیر خارجی و هم برای هموروئید داخلی پیش می آید.

همچنین در صورتی که هموروئید ترومبوزه خارجی به قدری از خون پر شود که بیش از توان تحمل توده باشد، ترکیده و به خونریزی می افتد.

عوامل زیادی ممکن است این عارضه را تحریک کرده و باعث خونریزی بیشتر شوند. که عبارتند از: یبوست، فشار هنگام دفع، نشستن های طولانی مدت و…

درمان بواسیر یا هموروئید خونی با روش های پزشکی

درمان بواسیر خونی

در واقع هموروئیدی که دچار خونریزی شده نیاز به درمان های جدی تری دارد به علاوه چون این هموروئید موجب دفع مقدار زیادی خون می شود، درمان باید به سرعت صورت گیرد تا از ابتلا به کم خونی جلوگیری شود. از راهکار های این بیماری می توانیم به مصرف دارو و پماد، عمل جراحی و لیزر اشاره کنیم. که در بین تمامی روش ها درمان بواسیر با لیزر به سبب درمان بدون درد و خونریزی و با سرعت بیشتر مناسب تر از سایر روش ها می باشد.

مراجعه به یک دکتر بواسیر خوب در روند درمان این عارضه بسیار تاثیر گذار است. همچنین روش تایید شده از جانب برترین پزشکان درمان هموروئید با لیزر است که دوره نقاهت بسیار کوتاه همراه با جوابدهی بالا درد.

درمان با لیزر

درست است که بواسیر خونی بسیار دردناک بوده و مهلک است. اما حتی این نوع هموروئید هم با اشعه لیزر قابل درمان است. ضمنا کوتاه ترین و قطعی ترین روش درمان هم برای این بیماری، همین روش بوده که به صورت سرپایی انجام می شود.

درمان دارویی

استفاده از دارو می تواند در بعضی از موارد در درمان این بیماری موثر باشد. از داروهایی که برای درمان بواسیر یا هموروئید خونی استفاده می شود، می توانیم به پماد آنتی همورئید، آنتی بیوتیک ها، مسکن ها، ملین ها، ضد التهاب ها و… اشاره کنیم. استفاده از درمان دارویی به جز در مواردی محدود روشی موثری نخواهد بود.

منبع https://cliniczarei.com/hemorrhoids/%d8%ae%d9%88%d9%86%db%8c/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی