درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

زگیل مقعدی در زنان و مردان: درمان، علائم، تشخیص و پیشگیری

مهسا محمدی | چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

زگیل مقعدی که در انگلیسی Anal Warts یا Anus Warts نامیده می شود، نوعی از زگیل تناسلی می باشد و به شکل زگیل های کوچکی در داخل و اطراف مقعد ایجاد میشوند. در بیشتر موارد زگیل باعث ناراحتی یا درد نمی شود. ولی اگر بیش از اندازه بزرگ شوند ممکن است دچار خارش و تحریک شده و یا خونریزی کنند. اگر علائم این بیماری وجود نداشته باشد، ممکن است بیمار مبتلا به این زگیل از وجود آن اطلاعی نداشته باشد. زگیل های مقعدی ممکن است فقط در یک نقطه ایجاد شده و یا به قسمت های مختلف اندام تناسلی و مقعد گسترش یابند.

علائم زگیل های مقعد چیست؟

زگیل های مقعد در داخل و اطراف ناحیه مقعد (آنوس) یافت می شوند. این زگیل ها در ابتدا خیلی کوچک هستند و به مرور رشد می کنند. ظاهر این زگیل ها در ابتدا به شکل گل کلم است و رنگ هایی مانند هلویی، زرد، صورتی یا قهوه ای روشن دارد و یا ممکن است با رنگ پوست شما ترکیب شوند. زگیل های مقعد اغلب بدون درد یا ناراحتی رخ می دهند. علائم کمتر شایع این بیماری شامل خارش، خونریزی و ترشح است، همچنین بیماران مبتلا به زگیل مقعدی نیز ممکن است احساس کنند که در ناحیه مقعد خود یک توده دارند.

زگیل ممکن است در سایر قسمتهای بدن به طور همزمان با زگیل مقعدی ایجاد شود. زگیل تناسلی در زنان در ناحیه تناسلی، مهبل ( واژن ) یا دهانه رحم ظاهر میشوند و در مردان بر روی آلت تناسلی، اسکروتوم (کیسه بیضه)، ران، یا کشاله ران رشد میکنند. زگیل ممکن است بر روی دهان یا گلو در افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی نیز رشد کند. رابطه جنسی مقعدی و به خصوص دهانی با فردی که مبتلا به زگیل های تناسلی است، یا عمیقا بوسیدن یک فرد مبتلا به زگیل های گلو نیز می تواند منجر به عفونت شود.

علائم زگیل در کلینیک اچ پی وی
تصویر علائم زگیل مقعدی

درمان زگیل مقعدی

انتخاب روش درمان زگیل تناسلی مقعدی به تعداد، محل زگیل، شرایط بیمار و … بستگی دارد. ما در ادامه موثر ترین روش های درمان این نوع زائده ها را برای شما کاملا توضیح داده ایم…

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی