درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

ساختن لینک هدفمند ۲۰۱۶

مهسا محمدی | يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵ ق.ظ | ۲ نظر

ساختن لینک هدفمند ۲۰۱۶ 

بیشترین کاربرد سئو در بخش لینک‌های هدفمند است و هرچند دیگه تنها هسته ‌ی اصلی محسوب نمیشه ولی هنوز برای افزایش رتبه عامل باارزش و بزرگی است. در وایت برد جمعه ‌ی این هفته به این موضوع که چرا ساختن لینک هدفمند هنوز در امورات امروزه مهم است و اینکه چگونه پروسه ای داشته باشیم که میزان موفقیت آن بطور استراتژیکی قابل پیگیری باشد خواهیم پرداخت.

با سلام به طرفداران سایت و به وایت برد جمعه این هفته خوش آمدید. این بار درمورد چهار سئوال که پیرامون ساختن لینک هدفمند پیش میاد صحبت می کنیم.

در ساختن لینک هدفمند سعی میشه تا لینک ها بطور مجزا به URL ها یا دمین های مشخص برده شوند (معمولا صفحات مجزا) و از آن لینک ها برای بالا بردن رتبه صفحات در موتورهای جستجوگر استفاده میکنیم. برای مدت زمان زیادی هسته ی اصلی سئو سایت همین بود و SEO اینطوری انجام  میشد و تقریبا اول و آخرش همین بود.

مسلما در این صنعت روش های بسیار دیگری هم نقش داشته اند و برخی تردید دارند ساختن لینک هدفمند هنوز روش معتبری باشد. فکر کنم بهتر است اول به این سئوال بپردازیم و بعد به سراغ بقیه برویم.

ساختن لینک چه موقع عقلانی است؟

به نظر من ساختن لینک هدفمند بعد از فراهم کردن یک سری شرایط خاص عقلانی است. ما از طریق آزمایشات خود، داده های ارتباطی، اظهارات خود گوگل و داده های فراوان در صنعت درمیابیم که عقربه ی رتبه بندی با لینک ها بالا و پایین میره. اگر شما صفحه ای با رتبه ی ۴ دارید میتونید کلی لینک‌های جدید از صفحات مهم در سایت های مختلف در وب را به اون نشانه بگیرید، مخصوصا اگه اونها حاوی متن های باشند که میخواهید برایشان رتبه بگیرید. پس بدین صورت رتبه بندی بالاتری خواهید داشت.

ساختن لینک چه موقع عقلانی است؟

این کار زمانی عقلانیه که رتبه‌ ی صفحه ی شما فعلا چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ و شاید حتی ۳۰ باشه و یا اگه صفحه تاثیر بسزایی روی معیارهای کسب و کارتان داره، مثلا فروش و غیر . حتی اگه غیرمستقیم باشه بازهم ارزشش را داره.

البته شاید بگویید خوب رتبه ی ما در ۲۰ تای بالا نیست ولی صفحه جستجوی پرداختی مان در رتبه ی ۱ صفحات قرار داره. ما میخواهیم از صفحه ۳ یا ۴ منتقل بشیم به صفحه ۱ و امیدواریم به بالاترین نتیجه دوم یا سوم برسیم. برای همین ساختن لینک هدفمند کار خوبی است چون وقتی در بالا دیده بشی و رتبه بندی اون بالا بره میتونی مطمئنا بازدیدها و ترافیک بیشتری داشته باشی. به همین دلیله که ساختن لینک هدفمند برای برآورد این وضعیت عقلانی است.

ساختن لینک هدفمند ۲۰۱۶ – وایت برد جمعه

 آیا ساختن لینک ارزشش را داره؟

آیا ساختن لینک از پس کار بر میاد؟ در جواب باید گفت که حتما. ببینید ، اگر هدفتان بالا بردن رتبه است ، درجاییکه که صفحه تان از نقطه نظر تبدیل ، تجربه کاربر ، صفحات بازدید شده ، میزان مرورها ، زمان صرف شده در سایت ، اگر بازخورد بالایی ندارید ، اگر صفحه ای دارید که به سهولت قابل دسترسی و بهینه شده است ، پس لینکها یکی از قدرتمندترین عوامل بالابردن رتبه تان هستند. ولی باید یک پروسه ی مقیاس پذیر و فرآیند تکرار برای ساختن لینکها داشته باشید.

شما به همون چیزی که بطور گسترده در روش های بازاریابی وجود داره نیاز دارید ، یعنی یک چرخ لنگر (فلای ویل). بله شروع کار سخت خواهد بود ولی وقتی انجامش بدید میبینید پروسه ای دارید که میتونه دوباره و دوباره ازش استفاده کنید. لینکها و صفحات بعدی که میخواهیم رتبه شان بالا بره آسان تر و آسان تر میشن چون قبلا اونجا بودیم ، انجامش دادیم ، میدونیم چی کار میکنه و چی نمیکنه و به قول معروف ته و توی قضیه رو درآوردیم. این چیزیه که دنبالشیم.

برای پیدا کردن اون فلای ویل چندین تاکتیک وجود داره که کلا میشه در سه بخش طبقه بندیشون کرد. من بطور مجزا وارد هر تاکتیک نمیشم ولی اونها کلا در سه بسته قرار میگیرن. چیزی که ما متوجهش شدیم اینه که برای هر صنعت , هر وب سایت مختلف , هر سازنده لینک , هر سئو و هر یک از شما اون بیرون یک پروسه مناسب یا ترکیبی از پروسه های مناسب وجود داره. بنابراین بهتون میگم چه تاکتیکی برایتان بهتره ولی کلا تمام اونها رو در سه بسته خواهید دید.

بسته های لینک

۱) دستیابی یک به یک. دراین حالت میری و معمولا ایمیلی میفرستی , شاید هم توئیت یا DM, میتونه تماس تلفنی باشه یا مثلا چیزی که من امروز گرفتم: یک ایمیل به آدرس شخصی ام ازطرف کسی که چیزی درست کرده بوده و میخواست بدونه اگر من مایلم اون را پوشش بدم. در واقع به کار من نمیخورد پس واردش نمیشم. ولی به نظر من یک دستیابی یک به یک بود.

۲) میتونه انتشاری باشه. انتشار چیزییه مثل شییر کردن , ما پیغامی رو انتشار میدیم ، مثلا ” هی مردم ما این چیزرو تولید کردیم ، بالاخره آماده شد ، راه اندازیشم کردیم . بیایید چکش کنید”. اینکار میتونه از طریق ایمیلهای عمده باشه , یا توسط ثبت نام های ایمیلی , میتونه از طریق خبرنامه یا یک نشریه خبری باشه. میتونه یک بلاگ باشه.

۳) بعد میرسیم به بسط های پرداختنی . چیزهایی مثل تبلیغات عمومی یا محلی , نشانه ها و تمام این انواع. معمولا چیزی که متوجهش میشید اینه که  دستیابی یک به یک بیشترین تاثیر رو زمانی داره که روی این ارتباطها کار کنید و یا چیزی دردست دارید که به یک سایت یا فرد یا محصول یا شخص واحد بازده بالایی داشته باشه.

انتشار کارایی خوبی داره اگه نوع خاص محتوای یا ابزار یا داده ی شما بطور منظم پوشش میخوره و همین حالا از طریق واسطه به مردم دسترسی دارید .

بسط های پرداختنی معمولا زمانی بهترین کارایی رو داره که کسانی رو دارید که میدونید باهاتون کار میکنن و بهشون لینک زدن, ولی هنوز از طریق کانالهای عادی بهشون دستری پیدا نکرده اید و یا یکبار دیگه میخواهید از طریق این کانالهای سعی مجدد کنید.

ساختن لینک فراگیر با یک پروسه خوب

فکر میکنم این مهمترین عنصر بحث ما باشه چون بکمکش میتونیم به اون فلای ویل برسیم. وقتی به کار کردن سازنده های لینک نگاه میکنم تقریبا تمام  اونها یک پروسه ای مثل این دارن. البته لازم نیست دقیقا همینطوری باشه ولی مسلما همین فرمت را خواهد داشت. برای اینکار یک ابزار هم میتونم معرفی کنم.

اولین قدم کشف فرصت هاست , یعنی بفهمیم فرصت های لینکی ما کجا واقع شدند. قدم دوم , ساختن نوعی اسپردشیته تا بتونیم لینک هایی که میخواهیم دنبالشون بریم و تاکتیک هایی که میخواهیم استفاده کنیم رو اولویت بندی کنه. قدم سوم اجرا , یادگیری و پروسه ی تکراره که ما همیشه در هرنوع فلای ویل یا آزمایش میبینیم.

قدم اول: دستیابی به جوامع مناسب

یکی از بهترین راه های گرفتن لینکها دستیابی به جوامع مناسبه . ما میتونیم از طریق انجمن ها یا اتاق های چت یا چت های خصوصی یا حتی IRC ها  و خیلی موارد دیگه مثل نظرات درون بلاگ ها اینکار رو بکنیم ،

ضمنا لینک‌ های رقابتی میتونن راه های خوبی برای کشف فرصت ها باشن. مسلما لینک‌ های رقابتی را همیشه زیر نظر داشته باشید. یعنی بری اونجا  و نگاه کنی و بخودت بگی ” کی داره به رقبای من لینک میزنه؟ کی داره به کسانیکه برای این کلید واژه یا کلید واژه های مربوطه رتبه میگیره لینک میزنه؟ اونها چطوری لینکها رو بدست میارن؟ اونهایی که لینک میزنن چه کسانی هستند؟ راجع بهشون چی میگن؟ از کجا میان؟

خبرگزاری ها و نشریاتی که انواع مختلف داده ها ، اطلاعیه ها و پیشرفتها را پوشش میدن هم میتونن فرصت باشن.

لیست منابع و کسانیکه لینک میشن. خوب ، تعداد مکانهایی که مردم به اونها لینک میشن بیشماره. مثلا مشتریهایی که بدنبال نرم افزار های خدماتی  هستند منابع خوبی اند.

بلاگ ها و سایت های معتبر. اینها کسانی هستند که بلاگ های معروف و اجتماعی روی توییتر یا فیسبوک یا لینکدین یا هرچی سراغ دارید مثل پاینترست یا اینستاگرام دارند. دستیابی به اینها ارزشش رو داره.

ساختن لینک

قدم دوم : ساختن یک صفحه گسترده برای بدست آوردن لینک ها

این اسپردشیت تقریبا همیشه همین شکله و با کاری که زمان تحقیق روی کلمات کلیدی انجام میدیم فرق زیادی نداره ، به غیر از اینکه روی یک سری چیزها اولویت بندی میشه مثلا بدست اوردن اون لینک چقدر برام مهمه ؟ آیا براش پروسه ای دارم؟ کسی رو برای دستیابی دارم؟

پس چیزی که لازم دارید یک URL یا دمین از جاییکه میخواهید لینک رو بگیرید و نوع فرصت (شاید یک شراکت یا لیست منابع یا خبرگزاری ، رویکرد شما ، اطلاعات و تماس هایی که در دست دارید ، اگر ندارید پس این اولین کار شماست.

یک شروع کننده ی خوب ، Buzzstream است که سورت میکنه ، این نوع مکانیزیم میتونه لیست های دستیابی لینک ها رو بهتون بسازه و مطمئنا کمک رسانی خوبیه. خیلی ها رو هم میشناسم که Open Site Explorer و Followerwonk یا Ahrefs یا Majestic راحت اند.

اجرا ، یادگیری و تکرار

قدم سوم: اجرا ، یادگیری و تکرار

بعد از درست شدن لیست میریم تا در واقع از رویکردهامون و فرصت هامون و تماس هامون برای دستیابی به مردم استفاده کنیم و لینک‌ هایی که امیدواریم بدست بیاریم رو بگیریم. حالا میخواهیم اجرا کنیم ، یاد بگیریم و تکرار کنیم. پس به نحوی دستیابی یک به یک انجام میدیم و به افراد ایمیل میزنیم ولی جوابی نمیگیریم ، اصلا کارایی نداره . خوب چیزی که لازمه سعی کنید ببینید: چرا اینطور شد؟ چرا کسی جواب نداد؟

پس حالا کمی بسط های پرداختنی بکار میبریم که به دهها هزار نفر با هزینه کلیک کم قیمت دستیابی کنیم ، ولی باز هیچی ، لینکی نمیگیریم ، چرا هیچ جوابی نمیگیرم؟ چرا کسی روی اونها کلیک نکرد؟ و اگر کرد چرا ظاهرا اون رو به کل نادیده گرفت؟ چرا ما از اون بسطی نداشتیم؟

این نظریه و فرضیات میتونن استفاده بشن و پروسه های ما رو بهتر کنن. باید از اشتباهاتمون یاد بگیریم. ولی برای اینکار باید به خودمان وقت بدیم ، درست مثل سرمایه گذاری روی هرچیزی. باید با رئیسمون ، مدیرمون ، کلاینت هامون صحبت کنیم و بگیم”رفقا ، این یک پروسه ی یادگیری و تکراره ، ما باید بفهمیم در ساختن چه شکل لینک‌هایی خوب هستیم و از اون به بعده که رتبه بندی مون بالا میره. ولی اگه برای یادگیری به خودمون وقت ندیم پس نتیجه ای هم حاصل نمیشه”.

منبع: سئو سایت

  • مهسا محمدی

نظرات  (۲)

  • کمپرسور اسکرو
  • سلام من یه سوالی دارم چرا با اینکه بعضی از سایتها تعداد لینکهاشون زیادتر از سایت رقیب هست با این حال در صفحه گوگل بالاتر قرار نمی گیرند
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • سلام وعرض ادب
    ممنون وسپاسگزارم از سایت خوبتون ، امیدوارم روند روبه رشدی داشته باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی