درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

شکل زگیل تناسلی در زنان و مردان + بهترین روش درمان آن

مهسا محمدی | چهارشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

عکس ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی

زنان و مردانی که از نظر جنسی فعالیت بالایی دارند، به طور معمول دچار ابتلا به یکی از انواع ویروس اچ پی وی HPV یا زگیل تناسلی می شوند. این ویروس تنها از راه تماس جنسی هم انتقال پیدا می کند و همین امر سبب شده که به شایع ترین بیماری جنسی در دنیا تبدیل شود.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO)؛ سالانه حدود ۲۰ میلیون زن و مرد به ویروس اچ پی وی مبتلا می شوند. این ویروس در اکثر افراد با ایجاد زگیل تناسلی همراه است.

همین دلیل شیوع بیماری باعث شده که تعداد زیادی از افراد فعال و مبتلایان به این زائده ها برای پیشگیری از ابتلا و درمان اقدام کنند. امروزه قطعی ترین روش برای از بین بردن زائده ها؛ لیزر زگیل تناسلی می باشد که در ادامه بیشتر با آن خواهیم شد.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی ضایعه های کوچک گوشتی هستند که بیرون و خارج از اندام تناسلی به وجود می آیند. به این زائده ها جنیتال وارتس Genital warts هم گفته می شود. زگیل ها از نظر شکلی به چند دسته تکی برجسته، خوشه ای و مسطح تقسیم بندی می شوند. آنها گاهی به قدری ریز و رنگ پوست هستند که فقط با لمس کردن متوجه شان می شوید.

علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان

این بیماری به گونه ای است که گاهی نشانه های واضح و قابل تشخیصی دارد و گاهی هم ممکن است اینطور نباشد. زمانی که زگیل ها روی اندام تناسلی بیرونی ایجاد می شوند، افراد متوجه می شوند ولی اگر داخل واژن یا مقعد به وجود بیایند تشخیص آنها برای خود افراد تقریبا غیر ممکن است.

از این رو زگیل های تناسلی که قابل مشاهده هستند، دارای علائم زیر می باشند:

  • زائده هایی شبیه به اسکین تگ روی کشاله ران، اطراف یا داخل مقعد و واژن، روی آلت تناسلی مردان، زگیل دهانی (در صورت داشتن رابطه جنسی دهانی).
  • احساس سوزش و خارش در محل ایجاد زائده ها.
  • خروج ترشحات لزج از واژن یا مقعد اگر در داخل آنها عفونت ایجاد شده باشد.
  • ادرار خونی (هماچوری) در صورتی که زائده ها به مجرای ادراری رسیده باشند.

لازم به ذکر است که علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان تا حدودی یکسان است و موارد بالا را تجربه می کنند.

عکس واضح از زگیل تناسلی

آیا کودکان هم به این عارضه مبتلا می شوند؟

یکی از سوالات متداول افراد این است که آیا ممکن است کودکان هم زگیل تناسلی بگیرند یا به ویروس اچ پی وی مبتلا شوند؟ متاسفانه در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر کودکی مورد آزار جنسی قرار بگیرد یا به هنگام تولد مادر او به این بیماری مبتلا شده باشد، احتمال ابتلا کودک به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی وجود دارد.

علت ایجاد زگیل تناسلی چیست؟

دلیل عمده ایجاد زگیل های تناسلی ویروس دی ان ای دار به نام اچ پی وی HPV است که از طریق تماس ناحیه تناسلی افراد با یکدیگر و رابطه جنسی منتقل می شود. همینطور عواملی وجود دارند که درصد ابتلا به ویروس اچ پی وی را بالا می برند و عبارتند از:

  • عدم تزریق واکسن اچ پی وی قبل از داشتن اولین رابطه جنسی
  • عدم استفاده از کاندوم و سد دهانی هنگام داشتن رابطه جنسی
  • داشتن رابطه با افراد متعدد و عدم آگاهی مردم از نحوه انتقال ویروس

ادامه مطلب درمان زگیل تناسلی

https://health98.ir/%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی