درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

علائم هموروئید چگونه است؟

مهسا محمدی | پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶ ق.ظ | ۰ نظر

هموروئید داخلی به ندرت باعث درد شده (و معمولاً قابل احساس نیست) مگر اینکه پرولاپس داشته باشد. بسیاری از افراد مبتلا به هموروئید داخلی نمی دانند که به آن مبتلا هستند زیرا علائمی ندارند.

اگر علائم بواسیر داخلی را دارید، ممکن است خون روی دستمال توالت، مدفوع یا کاسه توالت مشاهده کنید. اینها نشانه های خونریزی مقعدی هستند.

علائم هموروئید خارجی عبارتند از:

  • خارش مقعد.
  • توده های نسبتا سفت در نزدیکی مقعد که احساس درد یا حساس شدن دارند.
  • درد در مقعد، به خصوص زمانی که نشسته اید.
  • خونریزی از رکتوم.

هموروئید پرولاپس می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد. ممکن است بتوانید آنها را در خارج از مقعد احساس کنید و به آرامی آنها را به عقب برگردانید.

نشانه های هموروئید چیست

علت ابتلا به بیماری بواسیر چیست؟

فشار آوردن به وریدهای مقعد یا راست روده باعث تورم رگ ها و در نتیجه هموروئید می شود. ممکن است آنها را به عنوان رگ های واریسی در نظر بگیرید که روی نشیمنگاه شما ایجاد شده اند.

هر نوع فشاری که باعث افزایش فشار بر روی شکم یا اندام تحتانی شما شود، می‌تواند باعث متورم و ملتهب شدن سیاهرگ‌های مقعدی شود. بیماری هموروئید ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

  • فشار لگن ناشی از افزایش وزن به خصوص در دوران بارداری.
  • فشار آوردن زیاد برای اجابت مزاج (مدفوع) به دلیل یبوست.
  • زور زدن برای بلند کردن اجسام سنگین یا وزنه برداری.

انواع هموروئید

بواسیر ممکن است در داخل یا خارج راست روده ایجاد شود. نوع آن بستگی به محل ایجاد ورید متورم دارد. انواع هموروئید عبارتند از:

هموروئید یا بواسیر داخلی

هموروئیدهای داخلی متورم در داخل راست روده تشکیل می شوند. راست روده شما بخشی از سیستم گوارشی است که کولون (روده بزرگ) را به مقعد متصل می کند. هموروئیدهای داخلی ممکن است خونریزی کرده و با این علامت شایع به وجود آنها پی ببرید اما معمولاً دردناک نیستند.

این نوع بواسیر می تواند گاها به قدری رشد کرده که از مقعد بیرون بزند. در این موارد به آن پرولاپس یا افتاده گفته می شود.

هموروئید یا بواسیر خارجی

این وریدهای متورم در زیر پوست اطراف مقعد تشکیل می شوند. طبیعتا می دانید مقعد شما کانالی است که مدفوع از آن خارج می شود. هموروئید خارجی می تواند همراه با خارش بوده و دردناک باشد. این نوع گهگاه خونریزی می کنند. گاهی اوقات پر از خون شده که ممکن است لخته شود. این اتفاق خطرناک نیست، اما می تواند منجر به درد و تورم دو برابر شود.

ادامه مطلب درمان بواسیر

  • مهسا محمدی

بواسیر

هموروئید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی