درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر – هموروئیدکتومی باز و بسته

مهسا محمدی | شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

عکس جراحی هموروئید

در برخی از افراد روشهای خانگی، گیاهی یا استفاده از داروهای بدون نسخه کافی نبوده و باید برای درمان قطعی بواسیر خود از روش های جدی تری مانند جراحی کمک بگیرند. یکی از روش های عمل جراحی بواسیر ؛ هموروئیدکتومی است که به دو روش باز و بسته انجام می شود. 

از دیگر روش های جراحی هموروئید، می توان به عمل با استاپلر، درمان بواسیر با رابربند، اسفنکتروتومی و لیزر بواسیر اشاره کرد.

از بین تمام روش های نام برده، درمان بواسیر با لیزر جدید ترین و مطمئن ترین راه است. که در طی آن بیمار هیچگونه درد یا سوزش حس نمی کند و پس از عمل نیز هیچگونه عوارضی وجود ندارد. بیمارانی که تحت درمان با لیزر قرار می گیرند، می توانند پس از عمل به کارهای روزمره خود به راحتی ادامه دهند.

 

هموروئیدکتومی چیست؟

برداشتن توده هموروئید با استفاده از تیغ جراحی را هموروئیدکتومی می گویند. طی عمل پزشک برش های کوچکی در اطراف مقعد ایجاد می کند تا از فشار و اسپاسم وارد شده به مقعد بکاهد.

برای هموروئیدکتومی ممکن است از دو روش بی حسی موضعی و بیهوشی استفاده شود. از آنجا که تحت بی حسی موضعی زمان هموروئیدکتومی بیماران معمولا دچار درد یا سوزش شدید می شوند، پزشک بیهوشی را پیشنهاد میکند که ترجیح بیماران نیز همین است.

اگر هموروئیدکتومی تحت بی حسی موضعی انجام شود، یک عمل سرپایی به حساب می آید و معمولاً می توانید همان روز به خانه بروید.

از آنجایی که اطراف برش ها بسیار حساس و دردناک می شوند معمولا پزشک آنها را بخیه می زند که فرد تا زمان بهبودی کامل باید از آنها مراقبت کند و از یبوست نیز جلوگیری کند.

عکس  هموروئیدکتومی

انواع روش های جراحی بواسیر

راه های مختلفی برای جراحی هموروئید وجود دارند که پزشک متناسب با شرایط بیمار یک مورد را انتخاب می کند. این روش ها شامل موارد زیر هستند:

هموروئیدکتومی بسته

هموروئیدکتومی بسته یکی از  روشهای جراحی است که بیشتر برای درمان بواسیر داخلی از آن استفاده می شود.

این روش شامل برداشتن بالشتک های هموروئیدی با استفاده از تیغ جراحی یا قیچی است که در برخی از موارد پس از عمل پزشک زخم ها را بخیه جذبی می زند و در موارد دیگر بخیه های کشیدنی. مراقبت های بعد از عمل شامل حمام سیتز ، استفاده از مسکن های ملایم و اجتناب از یبوست است.

هموروئیدکتومی بسته پس از لیزر؛ نسبت به روشهای دیگر بازخورد بهتری داشته و موفق تر است.

  • مهسا محمدی

بواسیر

جراحی بواسیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی