درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

عکس کیست مویی؛ تصویر واضح قبل و بعد عمل

مهسا محمدی | سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مشاهده تصویر و عکس کیست مویی که به شکل یک آبسه در کمر (بالای باسن) ایجاد می شود، می تواند برای تشخیص این بیماری و درمان آن کمک کند.

در اینجا تصمیم داریم تصاویر واقعی این توده را از حالت اولیه تا زمانی که عود کرده و به مرحله جراحی یا درمان با لیزر می رسد، به شما عزیزان نشان دهیم تا به طور کامل با عارضه کیست مویی آشنا شوید.

 

عکس کیست مویی در مرحله اولیه
شکل کیست مویی در مرحله اولیه و بدون علامت

توصیه می شود که به هیچ عنوان اقدام به تخلیه سرخود کیست نکنید. زیرا این کار منجر به پخش شدن عفونت و تورم توده می شود. از آنجا که درمان سرپایی کیست مویی اهمیت بسیاری دارد، می توان با استفاده از اشعه لیزر این کار را آسان کرد که کاملا بدون درد و خونریزی توده از بین برود.

 

تصویر آبسه کیست مویی کمر

بیماری کیست مویی کمر یا سینوس پیلونیدال در حقیقت یک توده پر شده از عفونت، چربی و موهای زائد است. این توده در ابتدا به شکل یک آبسه بین شکاف باسن و کمر ایجاد می شود که معمولا چند آبسه کوچک یا بزرگ به وجود می آورد. در بعضی از موارد در اصل آبسه روی کیست ظاهر می شود که علائم آن شامل موارد زیر هستند:

  • خروج ترشحات چرکی
  • خونریزی
  • خارش و سوزش
  • درد و عفونت
عکس کیست مویی بالا باسن
در ابتدا اول یک آبسه بدون خروج چرک یا عفونت می تواند ایجاد شود.

یکی از بیماری هایی که می تواند پس از آبسه باسن ایجاد شود، فیستول است. فیستول مقعدی یک کانال عفونی است که می تواند دو عضو نزدیک به هم را به یکدیگر متصل کند. در نتیجه اگر کیست مویی خود را به موقع درمان نکنید، احتمال ابتلا به فیستول هم وجود دارد که درمان این دو بیماری به مراتب پیچیده و دشوار تر است.

در اینجا چند عکس آبسه در بالای باسن را مشاهده می کنید که عفونی شده و ممکن است به فیستول منتهی شود.

عکس کیست مویی بعد از جراحی

قطعا تنها روش برای ریشه کن شدن این بیماری؛ تخلیه آن است. این روش در برخی از کلینیک ها به صورت عمل جراحی عمراه با بیهوشی انجام می شود. طی این پروسه درمانی دکتر کیست مویی توسط تیغ جراحی به آرامی محل عفونت را برش داده و تخلیه می کند.

این روش داخل اتاق عمل و توسط تیم جراحی انجام می شود. یکی از معایب این عمل این است که بیماران معمولا طی جراحی خون زیادی از دست می دهند و چون زخم بعد از عمل باز می ماند، احتمال عفونت تا حدودی وجود دارد.

  • مهسا محمدی

سینوس پیلونیدال

کیست مویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی