درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

پیشگیری و درمان ویروس کرونا یا کوید 19

مهسا محمدی | دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

آیا ماسک صورت می تواند از شما در برابر عفونت محافظت کند؟

CDC توصیه می کند، در کنار رعایت فاصله اجتماعی، اگر در مکان های عمومی قرار دارید از ماسک صورت پارچه ای استفاده کنید. این لایه اضافی است که می تواند محافظت بیشتری را ایجاد کند. شخص ناقل ویروس می توان هنگام صحبت کردن یا سرفه در هوای اطراف آن را پخش کند، حتی اگر خود نشانه ها یا علائمی نداشته باشد.

 جلوگیری از شیوع coronavirus 

از آنجا که ویروس از فردی به شخص دیگر گسترش می یابد ، مهم است که تماس با افراد دیگر را تا حد ممکن محدود کنید. هر کس باید تا جایی که می تواند در خانه بماند.  اما اگر مجبور به بیرون رفتن هستید، حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

قرنطینه ، یا جداسازی  یا دور نگه داشتن افراد بیمار از افراد سالم ، از جمله استفاده از اتاق خواب و حمام جداگانه برای "بیمار" در صورت امکان.
واکسن ویروس کرونا
هیچ واکسنی  برای این بیماری وجود ندارد ، اما ازمایشات برای تولید واکسن این ویروس ادامه دارد.

درمان ویروس کرونا
هیچ درمانی خاص برای COVID-19 وجود ندارد. افرادی که دچار موارد خفیف این بیماری می شوند برای تسکین علائم خود باید استراحت کافی داشته باشند ، مایعات به اندازه مصرف کنند و تب نیز در آنها مرتبطا بررسی شود. می توانید از داروهای بدون نسخه برای گلودرد ، درد بدن و تب استفاده کنید. اما به کودکان و نوجوانان جوانتر از 19 سال آسپرین ندهید. ممکن است شنیده باشید که نباید ایبوپروفن را برای درمان علائم COVID-19 مصرف کنید - سازمان بهداشت جهانی این اظهارات را در مارس 2020 انجام داد. اما آنها آن را زود معکوس کردند و گفت هیچ مدرکی مبنی بر صدمه دیدن آن وجود ندارد.

مصرف آنتی بیوتیک ها برای درمان این بیماری موثر نیست. زیرا  آنتی بیوتیک ها ، باکتری ها را درمان می کنند، نه ویروس ها. افرادی که علائم شدید دارند باید در بیمارستان تحت مراقبت باشند.

در حال حاضر تعداد زیادی کارآزمایی بالینی برای کشف روش های درمانی برای مبارزه COVID-19  در حال انجام است.

مطالعات متعددی در مورد داروی ضد ویروسی به نام Remdesivir ، که برای مبارزه با ابولا ایجاد شده است ، متمرکز شده اند.

 FDA به پزشکان اجازه می دهد تا در صورت لزوم از دارو هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای افراد مبتلا COVID-19 که در شرایط خوبی نیستند، استفاده کنند.  FDA همچنین آزمایشات بالینی و استفاده از پلاسما خون در بیمارستان را برای درمان مبتلایان به COVID-19 تایید کرده است.

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی