درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

یبوست دارید! این غذاها را نخورید

مهسا محمدی | سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

لبنیات

اگر بیشتر اوقات یبوست دارید، از مصرف زیاد پنیر و شیر پرهیز کنید. در برخی موارد هم لازم است لبنیات به طور کامل حذف شوند. اگر مشکل شما جدی نیست می توانید گزینه های مصرفی خود را تغییر دهید. ماست پروبیوتیک را امتحان کنید ، باکتری های زنده که برای دستگاه گوارش شما مفید هستند. ممکن است به رفع یبوست کمک کند.

غذاهای سریع یا آماده

آیا زندگی شلوغ شما باعث شده است که غذاهای آماده بخورید؟ این وعده های غذایی آماده ممکن است مناسب باشد ، اما می تواند باعث ایجاد یبوست شود. اکثر این غذاها فیبر کمی دارند، و باعث یبوست میشوند. 

غذای سرخ شده

غذاهای سرخ شده پر از چربی هستند و هضم آن دشوار است. هنگامی که غذا به آرامی در روده بزرگ شما حرکت می کند ، آب زیادی از آن خارج می شود. این باعث مدفوع سخت و خشک یا همان یبوست می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است اما فیبر کم دارد. لازم نیست این غذا را از فهرست خود خارج کنید. فقط کافی است مقداری غذای پر فیبر را با آن مخلوط کنید. مثلا املت را با اسفناج و گوجه فرنگی تازه امتحان کنید.

گوشت 

گوشت پر از پروتئین و چربی است اما فاقد فیبر است. بهتر است استیک آبدار با یک ظرف کلم بروکلی متعادل شود. 

کیک

شیرینی ها ، کلوچه ها و سایر  خوراکی های آغشته به شکر تصفیه شده فیبر کمی دارند. و باعث یبوست میشوند. برای این منظور می توانید کیک را با میوه های سرشار فیبر مانند انواع توت ها میل کنید.


 

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی