درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

درمان ها

درمان ها یک مجله خبری است

7 راه و روش درمان سریع، قطعی و فوری بواسیر(هموروئید)

مهسا محمدی | دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

 

 

در عصر حاضر سبک زندگی غلط شامل عادت های بد غذایی موجب بروز بیماری های سختی در انسان ها شده است که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا آنها صحبت نمود. اما مسئله مهم در این مورد انتخاب نحوه درمان است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف نمود و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت شدیدتر نیاز به جراحی و سایر روشهای تهاجمی تر خواهید داشت.

شاید بار ها در مورد بواسیر شنیده باشید. بیماری که این روز ها گسترش روز افزونی داشته و به شدت در میان افراد با سنین مختلف حتی جوانان نیز دیده می شود. در گذشته با توجه به عدم فعالیت صحیح، و ابتلا به کولیت و کرون می توانستیم این بیماری در سنین بالاتر از پنجاه سال مشاهده کنیم. در حال حاضر سن ابتلا به این بیماری به زیر بیست سال نیز رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند، در صورت عدم درمان سبب بروز مشکلات حاد تر و خطرناک تر می شوند.

در واقع عملکرد روده باید به خوبی بررسی شود؛ از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای درمان امراض مربوط به روده استفاده می شود. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل ایجاد بواسیر

بر طبق تحقیقات به عمل آمده بیش از هفتاد و پنج درصد افراد در طول زندگی خود حداقل یک مرتبه این مشکل را تجربه می کنند. انسداد روده و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر دانست.

اگر بخواهیم در مورد علت مبتلا شدن به بواسیر توضیحاتی به شما عزیزان شرح دهیم باید گفت که: فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی بروز این بیماری است، اگر مدت زمان آن بیش از پنج دقیقه باشد احتمالا در آینده خیلی زود با این مشکل مواجه خواهید شد، موضوع بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. بسیاری امکان نوشیدن آب ندارند. یعنی این می تواند نشان یک نقص در عملکرد بدن انسان باشد، ما در طول روز به چند لیتر آب نیاز داریم.

علائم هموروئید در افراد مختلف

چاقی بیش از حد نیز یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را بیشتر کند، رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی می شود که نشان از یک مشکل جدی در بدن است.

و اصلی ترین دلیل برنامه های غذایی نامنظم و بدون فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی هستند که نشان می دهد بدن فعالیت درستی ندارد، خبری از فیبر های مفید نیست و در نتیجه هموروئید سرباز می کند.

 

راه های درمان سریع هموروئید

در ادامه تعدادی از روش های پزشکی، گیاهی و خانگی جهت بهبود و درمان بیماری پیشنهاد می گردد. ولی در صورت امکان حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا بهترین روش به شما پیشنهاد گردد. 

معمولا روش های خانگی برای زمانی مناسب است که بیماری تازه شروع شده باشد و به نقطه بحرانی نرسیده باشد. بطور کلی راه های درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید دیگر مانند گذشته ترسناک و دردآور نیست.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی با خاصیت های درمانی بیشمار است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و خشکی موی سر استفاده می شود، البته بسیاری در هنگام استفاده از آن با حساسیت روبرو می شوند که این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید. ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و ارگانیک در دسترس هستند؛ می توان به صورت موضعی از این مواد استفاده نمود.

درمان با لیزر

یکی دیگر از روش هایی که سبب درمان سریع و قطعی بواسیر می شود لیزر خواهد بود، این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا همان IRC انجام شده و در نهایت ممکن است با توجه به حاد بودن نیاز به تکرار داشته باشد، خبری از بیهوشی های سخت برای درمان به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد از این بیماری رها شوید.

این درمان نیاز به بستری نخواهد داشت و در صورت لیزر فرد در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کم ترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می گردد و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کم ترین زمان ممکن درمان می گردد.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارای هیدروکورتیزون است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید که نتایج شگفت انگیزی می گیرید.

برای مطالعه ادامه مطلب به سایت آسمونی مراجعه نمایید.

  • مهسا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی